ارائه مدلی جهت کاهش هزینههای وارانتی دومرحلهای گسترشیافته بر مبنای نوع مشتریان با توجه به نرخ مصرف
(ندگان)پدیدآور
یوسفی, ام البنیناخلاق, رامینرشیدیان, فاطمهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این مقاله، یک مدل وارانتی بررسی میگردد که تحت آن پس از پایان دوره وارانتی دومرحلهای، یک دوره وارانتی اضافی به مشتری ارائه میشود. دورهی وارانتی دومرحلهای به دو مقطع تقسیم میشود، مقطع اول دورهی تعویض/ تعمیر مجانی (FRRW) و دیگری دورهی وارانتی نسبی (PRW) است. اگر خرابی محصول در طول دورهی FRRW رخ دهد، آن محصول توسط تولیدکننده بهصورت رایگان تعمیر یا با یک محصول نو تعویض میگردد. در دورهی PRW تولیدکننده و مشتری در پرداخت هزینههای تعمیر مشترک میباشند و در دوره وارانتی گسترده تنها تعمیر حداقلی انجام میشود. ازآنجاییکه نرخ مصرف مشتریان در یک بازهی زمانی مشخص متفاوت است، بهتر است قبل از تعیین نوع سیاست وارانتی، به دستهبندی مشتریان براساس نرخ مصرفشان پرداخته شود. این کار سبب کاهش هزینههای وارانتی میگردد. در نهایت به تحلیل حساسیت میزان درصد مشتریان کممصرف (پرمصرف) در مقدار هزینهی کل پرداخته شده است.
کلید واژگان
وارانتی(دورهی وارانتی تعویض/تعمیر مجانی) FRRW
(دورهی وارانتی نسبی) PRW
نرخ مصرف مشتریان
دسته بندی مشتریان
شماره نشریه
14تاریخ نشر
2019-08-231398-06-01
ناشر
دانشگاه بوعلی سیناBu-Ali Sina University
سازمان پدید آورنده
دانشگاه صنعتی مالک اشتر.دانشکده مهندسی صنایعمدیریت مهندسی، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، اصفهان
2- دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، دانشکده مهندسی صنایع
شاپا
2345-22692345-4180




