نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمهدوی, ابوالقاسمfa_IR
dc.contributor.authorملکشاهیان, مهرانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:49:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:49:24Z
dc.date.available1399-07-09T08:49:24Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:49:24Z
dc.date.issued2005-01-20en_US
dc.date.issued1383-11-01fa_IR
dc.date.submitted2016-05-14en_US
dc.date.submitted1395-02-25fa_IR
dc.identifier.citationمهدوی, ابوالقاسم, ملکشاهیان, مهران. (1383). بررسی مزیت نسبی محصولات صادراتی صنعت پتروشیمی ایران. پژوهشهای اقتصادی ایران, 6(21), 91-113.fa_IR
dc.identifier.issn1726-0728
dc.identifier.issn2476-6445
dc.identifier.urihttp://ijer.atu.ac.ir/article_3795.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/349169
dc.description.abstract<span>یکی از عوامل موثر در شناخت توانمندی های صادراتی یک کشور برای اتخاذ سیاست های مناسب در آن راستا، وجود مزیت نسبی در تولید و صادرات کالا است. به طور ساده عقیده بر این است که کشورها به دلیل وجود مزیت نسبی در تولید کالاها وارد صحنه تجارت خارجی شده است و در سطح بین المللی به مبادله کالا می پردازند.</span><br /><span>برای اندازه گیری مزیت نسبی، معیارهای متفاوتی از سوی اقتصاددانان ارایه شده است که از آن جمله می توان به معیارهای بالاسا و ولراث اشاره کرد.در این مقاله، با استفاده از شاخص های مذکور به بررسی مزیت نسبی آشکار شده (RCA) محصولات صنعت پتروشیمی ایران پرداخته می شود. نتایج این پژوهش نشان می دهد که ایران در صادرات محصولات صنعت پتروشیمی از مزیت نسبی برخوردار بوده و سهم صادرات آن از صادرات کاللاهای صنعتی کشور در حال افزایش است.</span>fa_IR
dc.format.extent202
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofپژوهشهای اقتصادی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Economic researchen_US
dc.subjectتجارت خارجیfa_IR
dc.subjectمزیت نسبیfa_IR
dc.subjectصنعت پتروشیمیfa_IR
dc.subjectمزیت نسبی آشکار شدهfa_IR
dc.subjectایرانfa_IR
dc.titleبررسی مزیت نسبی محصولات صادراتی صنعت پتروشیمی ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد علوم اقتصادی - اقتصاد انرژی و بازاریابیfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue21
dc.citation.spage91
dc.citation.epage113


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد