بررسی حاشیة بازاریابی شیر پاستوریزه در ایران
(ندگان)پدیدآور
حسینی, سید صفدرحسینی, آذردانشور, ژیلانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
اهداف این مطالعه شامل دو بخش میباشند: 1) تعیین الگوی مناسب برای توضیح حاشیة بازاریابی شیر پاستوریزه از سر مزرعه تا خردهفروشی در شش استان عمدة تولیدکننده شیر(تهران، خراسان، اصفهان، مازندران، آذربایجان شرقی و فارس) با بهرهگیری از دادههای ماهانه طی سالهای 1379-1385. 2) تعیین عواملی که به طور معنیدار بر حاشیة بازاریابی شیر پاستوریزه در شش استان مورد مطالعه تأثیرگذارند. سپس، با استفاده از آزمونهای آکاییک و شوارتز، الگوی مارکآپ برای این تحلیل انتخاب شد. نتایج نشان داد که حاشیة بازاریابی شیر پاستوریزه بیشتر به قیمت خردهفروشی بستگی دارد تا هزینههای بازاریابی.نتایج نشان داد که حاشیة بازاریابی شیر پاستوریزه بیشتر به قیمت خردهفروشی بستگی دارد تا هزینههای بازاریابی.
کلید واژگان
ایرانالگوی حاشیة نسبی
الگوی مارک آپ
حاشیة بازاریابی
شیر پاستوریزه
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2009-11-221388-09-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
شاپا
2008-48382423-785X




