تحلیل مؤلفه های مؤثر بر خلاقیت آموزشگران کشاورزی
(ندگان)پدیدآور
میرکزاده, علی اصغرعلی آبادی, وحیدکریمیان, نیشماننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تحقیق حاضر با هدف بررسی خلاقیت آموزشگران کشاورزی و متغیرهای زمینهای مؤثر بر آن انجام شد. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و تحقیق از انواع تحقیقات کاربردی–توسعهای بود. جامعۀ آماری تحقیق، آموزشگران مراکز آموزش کشاورزی استان کرمانشاه بودند(60 نفر) که به صورت سرشماری بررسی شدند. ابزار تحقیق پرسشنامهای بود که بر مبنای پرسشنامۀ اندازهگیری تفکر خلاق تورنس و هیلگارد بسط یافت. نتایج نشان داد که خلاقیت آموزشگران در حد نرمال با چولگی منفی به سمت متوسط به بالاست. نتایج آزمون همبستگی، گویای این است که تنها بین متغیرهای استعداد ارائۀ ایدههای بدیع و تازه، استعداد بهکارگیری ایدههای بدیع و تازه، سرعت شناسایی فرصتها و تهدیدهای مرتبط با شغل، استقلالطلبی، ریسکپذیری، اعتماد به نفس و سابقۀ کاری با میزان خلاقیت و تفکر خلاق آموزشگران کشاورزی رابطۀ مثبت و معنیداری وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد که متغیر استعداد ارائۀ ایدههای بدیع و تازه، استعداد بهکارگیری ایدههای بدیع و تازه، استعداد توجه به جزئیات، اعتماد به نفس و استقلالطلبی، در مجموع 40 درصد از تغییرات متغیر خلاقیت آموزشگران کشاورزی را تبیین میکنند.
کلید واژگان
آزمون تورنسآموزش خلاقیت
آموزشگران کشاورزی
تفکر خلاق
خلاقیت
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2013-09-231392-07-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه رازی کرمانشاهدانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه رازی کرمانشاه
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه رازی کرمانشاه
شاپا
2008-48382423-785X




