• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران
    • دوره 43, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران
    • دوره 43, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی فهرست سیستم انتقال یادگیری در دوره های آموزشی مدرسه در مزرعه دراستان فارس

    (ندگان)پدیدآور
    میرنیام, فائزه ساداتپزشکی راد, غلامرضازمانی میاندشتی, ناصر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    212.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف تحقیق حاضر بررسی عوامل موثر بر انتقال یادگیری (فهرست سیستم انتقال یادگیری) در دوره های آموزشی مدرسه در مزرعه در استان فارس و همچنین رتبه بندی شهر‌های مختلف استان فارس بر اساس عوامل موثر بر انتقال یادگیری بوده است. تحقیق حاضر از لحاظ هدف کاربردی و به روش پیمایشی و از نوع توصیفی همبستگی می باشد. جامعه آماری تحقیق شامل کشاورزان استان فارس که در دوره های آموزشی مدرسه در مزرعه در سال زراعی 88-87 شرکت کرده‌بودند، می‌شد(235(N=. بر اساس جدول نمونه گیری کرجسی و مورگان 131 کشاورز از طریق روش نمونه گیری طبقه‌ای از نوع انتساب متناسب، انتخاب شد. جهت جمع آوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده شد که روایی محتوایی آن توسط برخی از متخصصین ترویج و آموزش کشاورزی در دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه شیراز و همچنین جهاد کشاورزی استان فارس مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفت و اعتبار آن از طریق آلفای‌کرونباخ پس از آزمون پیش‌آهنگ تایید گردید.(79/0). نتایج حاصل نشان داد که خودکارآمدی عملکرد و مخالفت ناظر به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین اولویت از عوامل موثر بر انتقال یادگیری را به خود اختصاص دادند. همچنین بین سایر شهر، شهرستان‌های فراشبند، داراب رتبه های اول و دوم، و شهرستان‌های نیریز، ممسنی رتبه‌های دهم و یازدهم در اثر بخشی عوامل موثر بر انتقال یادگیری از طریق روش آموزشی مدرسه‌در‌مزرعه به خود اختصاص دادند. همچنین یافته‌های تحقیق نشان‌داد که بین تماس‌های ترویجی کشاورزان با چهار عامل پایه‌ای موثر بر انتقال یادگیری (اثرات ثانویه، محیط، توانایی و انگیزش) همبستگی مثبت و معنی داری وجود داشت.

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2012-09-22
    1391-07-01
    ناشر
    دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی کارشناسی اردش ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس
    عضو هیات علمی گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس
    عضو هیات علمی بخش ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه شیراز

    شاپا
    2008-4838
    2423-785X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/ijaedr.2012.30502
    https://ijaedr.ut.ac.ir/article_30502.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/346491

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب