تحلیل تقاضا برای میوههای ارگانیک در شهرستان بروجرد، با استفاده از الگوی اعتقادات سلامت
(ندگان)پدیدآور
یزدان پناه, مسعودتقی بیگی, معمومهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
آینده کشاورزی ارگانیک، تا حدزیادی، بستگی به تقاضای مصرفکنندگان و انگیزه آنها بهمنظور پرداخت هزینه اضافی جهت خرید محصولات ارگانیک دارد و در واقع، مصرفکنندگان نقش محوری در سرمایهگذاری آینده کشاورزی ارگانیک دارند. رشد تقاضای مصرفکنندگان جهت محصولات سبز یا عاری از مواد شیمیایی به گسترش مزارع ارگانیک که بهعنوان بخشی از جنبش گستردهتر تولیدکنندگان و مصرفکنندگان است، منجر میشود. در نهایت، انتخاب مصرفکنندگان در کل زنجیره تولید محصولات ارگانیک برای تولیدکنندگان مهم است. بنابراین، یک درک عمیق از مکانیسمهایی که مردم را به استفاده از این محصولات تشویق میکند، مهم است. هدف این مطالعه بررسی سازههای الگوی اعتقادات سلامت بر تمایل مصرفکنندگان به استفاده از میوههای ارگانیک بود. روش نمونهگیری بهصورت تصادفی از 204 سرپرست خانوار انجام گرفت. نتایج مدل معادلات ساختاری نشان داد که دو متغیر منافع یا مزایای درک شده و گرایش به تندرستی بر تمایل افراد به استفاده از میوههای ارگانیک تأثیر داشته است. که این دو متغیر قادر به پیشبینی 58 درصد از تمایلات مصرفکنندگان به استفاده از میوههای ارگانیک بودند.
کلید واژگان
میوه ارگانیکتمایل مصرف کنندگان
تندرستی
مدل اعتقادات سلامت.بروجرد
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2018-06-221397-04-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستاندانشجوی دکتری گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان
شاپا
2008-48382423-785X




