تأثیر مولفه های آموزش های کارآفرینانه بر توسعه مهارت های کارآفرینانه در دانشجویان رشته های کشاورزی (مورد مطالعه: دانشگاه تهران)
(ندگان)پدیدآور
رضائی, روح الهمیری کرم, فرشتهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی این تحقیق بررسی تأثیر مولفههای آموزشهای کارآفرینانه بر توسعه مهارتهای کارآفرینانه در دانشجویان رشتههای کشاورزی بود. جامعه آماری پژوهش 1188 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتههای کشاورزی در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران بودند که با توجه به جدول کرجسی- مورگان، تعداد 291 نفر از آنان از طریق روش نمونهگیری طبقهای با انتساب متناسب انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه استفاده گردید. روایی صوری پرسشنامه با نظر پانلی از متخصصان مورد تایید قرار گرفت و روایی سازه و پایایی ترکیبی ابزار تحقیق نیز از طریق برآورد مدل اندازهگیری و پس از انجام اصلاحات لازم تایید شد (برای مولفههای آموزش کارآفرینانه در دامنه بین 714/0 تا 881/0 و مهارتهای کارآفرینانه در دامنه بین 803/0 تا 860/0). دادههای گردآوری شده با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد که چهار عامل محتوا، روش تدریس، صلاحیتهای مدرسان و مشخصههای فراگیران اثر مثبت و معنیداری بر متغیر وابسته داشتند و 51 درصد از واریانس توسعه مهارتهای کارآفرینانه در دانشجویان را تبیین کردند.
کلید واژگان
فراگیرمدرس
محتوا
روش تدریس
مهارت کارآفرینی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2018-06-221397-04-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه ترویج و ارتباطات و توسعه روستایی، دانشگاه زنجاندانشگاه زنجان
شاپا
2008-48382423-785X




