شبکههای اجتماعی ؛بازار سرمایه و گزارشگری مالی
(ندگان)پدیدآور
حسینی, سید علیخوئینی, مهیننوع مدرک
Textعلمی ترویجی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تعداد زیادی از افراد در جهان، از شبکههای اجتماعی به منظور برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات استفاده میکنند. شبکه های اجتماعی، پایگاههای داده بزرگی هستند که رفتار جامعه را منعکس میکنند. اطلاعاتی که از طریق شبکههای اجتماعی بدست میآیند، دادههای بزرگ نامیده میشوند. تحقیقات دانشگاهی بسیاری در حوزهی دادههای بزرگ تولید شده توسط شبکههای اجتماعی انجام شده است که هدف کلی آنها، درک بهتر رفتار جامعه است. در این پژوهش به استفاده از شبکههای اجتماعی و دادههای بزرگ در حوزه بازار سرمایه پرداختهشدهاست. از منظر مالی رفتاری، احساسات سرمایهگذاران، عامل نوسانات بازار است. در این چارچوب، شبکههای اجتماعی بهعنوان ابزار نوینی برای جمعآوری دادههای مربوط به احساسات جامعه و درک رفتار سرمایهگذارن، مطرح هستند. از سوی دیگر، استفاده از شبکههای اجتماعی برای افشای اطلاعات شرکت و گزارشگری، اطلاعاتی به موقع را فراهم میآورد که منجر به افزایش کارایی بازار میگردد. این پژوهش به معرفی شبکههای اجتماعی و مکانیزمهای تبادل اطلاعات از شبکهها به بازار سرمایه و گزارشگری مالی و افشا از طریق شبکههای اجتماعی پرداخته، نتایج چند مقاله مهم مطرح کرده و چالش ها و چشمانداز مقالات آتی را بیان نموده است.
کلید واژگان
شبکههای اجتماعیتقاضای اطلاعاتی
مکانیزمهای تبادل
گزارشگری مالی
بازار سرمایه
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2018-02-201396-12-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه حسابداری، دانشگاه الزهراء (س)، نویسنده مسئولدانش آموخته کارشناسی ارشد حسابداری، دانشگاه تهران
شاپا
2676-75462676-7554




