• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Advanced Studies in Humanities and Social Science
    • Volume 9, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Advanced Studies in Humanities and Social Science
    • Volume 9, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Reflecting on EFL Teachers' Awareness and Application of Postmethod Pedagogy: A Case in Iran

    (ندگان)پدیدآور
    Jamalvandi, Behrouz
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    535.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This investigation was carried out to explore EFL teachers' understating and perception of postmethod paradigm in English language teaching (ELT). It also aimed at EFL teachers' evaluation and implementation of this pedagogy in their profession. To do so, as a qualitative research method, semi-structured interview was applied. Seven Iranian EFL teachers participated in the interview sessions. The sessions were audio recorded for further analysis. The results of the data analysis showed that majority of the teachers were not fully aware of the nature of postmethod pedagogy. In addition, most of the EFL teachers were found to make the least use of this paradigm in their teaching career. The study ends with recommendations for ELT in educational system of Iran.
    کلید واژگان
    Postmethod Paradigm
    Postmethod Pedagogy in Iran
    ELT in Iran
    Studies in Humanities

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2020-06-01
    1399-03-12
    ناشر
    Sami Publishing Company
    سازمان پدید آورنده
    Department of Educational Sciences, Farhangian University, Ilam, Iran

    شاپا
    2717-0209
    2345-2749
    URI
    https://dx.doi.org/10.33945/SAMI/IJASHSS.2020.2.1
    http://www.ijashss.com/article_110129.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/343173

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب