| dc.contributor.author | مردانی کرانی, عارف | fa_IR |
| dc.contributor.author | جعفری, صاحبه | fa_IR |
| dc.contributor.author | مدرس مطلق, اسعد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T08:19:02Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T08:19:02Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T08:19:02Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T08:19:02Z | |
| dc.date.issued | 2017-07-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-05-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-07-06 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-04-16 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | مردانی کرانی, عارف, جعفری, صاحبه, مدرس مطلق, اسعد. (1396). اثرات اشکال گوناگون موانع صلب بر نیروی دینامیکی وارد بر یک چرخ محرک برون جاده ای تراکتور در دو حالت محرک و غیر محرک. مهندسی بیوسیستم ایران, 48(2), 305-314. doi: 10.22059/ijbse.2017.62472 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-4803 | |
| dc.identifier.issn | 2423-7841 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22059/ijbse.2017.62472 | |
| dc.identifier.uri | https://ijbse.ut.ac.ir/article_62472.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/339143 | |
| dc.description.abstract | در این مطالعه، برهمکنش یک چرخ محرک با ناهمواریهای صلب با در نظر گرفتن پارامترهای سرعت پیشروی، بار روی چرخ، لغزش چرخ، و شکل هندسی مانع و ارتفاع آن بررسی گردید. نیروی وارده بر چرخ در قالب دو مولفه افقی و عمودی با استفاده از یک آزمونگر تک چرخ و در محیط انباره خاک در گروه مکانیک بییوسیستم دانشگاه ارومیه اندازهگیری و ثبت شده است. نتایج حاکی از آن بود که موانع با هندسه مختلف و با عرض و ارتفاع یکسان، از نظر ایجاد نیروی وارده بر چرخ با یکدیگر متفاوت بوده و به ترتیب موانع مثلثی با میانگین نیروی 3/5 کیلونیوتن، قوسی با میانگین نیروی 5/5 کیلونیوتن و ذوزنقهای با میانگین نیروی 6/5 کیلونیوتن کمترین تا بیشترین نیرو را دریافت نمودهاند. آزمونها در قالب یک آزمایش فاکتوریل نشان داد اثر سرعت پیشروی تنها بر مولفه عمودی نیروی وارده بر چرخ معنی دار بوده است اما افزایش ارتفاع مانع و همچنین افزایش بار عمودی به صورت معنیداری منجر به افزایش مولفههای افقی و عمودی نیرو گردیده است. مقایسه دو حالت با وجود لغزش و بدون آن نشان داد که چرخ محرک دارای لغزش مثبت، نیروی افقی و عمودی بیشتری را نسبت به چرخ فاقد لغزش با شرایط مشابه دریافت میکند.
<strong> </strong> | fa_IR |
| dc.format.extent | 883 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی بیوسیستم ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Iranian Journal of Biosystems Engineering | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22059/ijbse.2017.62472 | |
| dc.subject | آزمونگر تکچرخ | fa_IR |
| dc.subject | برهمکنش چرخ و مانع | fa_IR |
| dc.subject | چرخ | fa_IR |
| dc.subject | مانع | fa_IR |
| dc.subject | ترامکانیک، مکانیک ماشینهای برون جاده ای | fa_IR |
| dc.title | اثرات اشکال گوناگون موانع صلب بر نیروی دینامیکی وارد بر یک چرخ محرک برون جاده ای تراکتور در دو حالت محرک و غیر محرک | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشگاه ارومیه | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه ارومیه | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه ارومیه | fa_IR |
| dc.citation.volume | 48 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 305 | |
| dc.citation.epage | 314 | |