نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمدنی فر, محمد رضاfa_IR
dc.contributor.authorسجادیه, نرگسfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:04:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:04:58Z
dc.date.available1399-07-09T08:04:58Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:04:58Z
dc.date.issued2009-11-22en_US
dc.date.issued1388-09-01fa_IR
dc.date.submitted2008-09-20en_US
dc.date.submitted1387-06-30fa_IR
dc.identifier.citationمدنی فر, محمد رضا, سجادیه, نرگس. (1388). برنامه درسی مغفول در آموزش مهندسی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 11(43), 81-98.fa_IR
dc.identifier.issn1607-2316
dc.identifier.issn2676-4881
dc.identifier.urihttp://ijee.ias.ac.ir/article_645.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/334676
dc.description.abstractآموزش مهندسی حلقه¬ای از زنجیره آموزشی است که از یک سو با آموزش متوسطه و از سوی دیگر، با آموزشهای حین خدمت و تجارب به دست آمده از کار پیوند می¬خورد. از همین روی، تعریف الزامات برنامه درسی این دوره جز با تعیین الزامات دوره¬های مرتبط امکان پذیر نیست. با توجه به این ارتباط، به راحتی نمی توان تعریف جامعی از برنامه درسی مغفول در آموزش مهندسی ارائه کرد. با وجود این، از منظر کاربردی می¬توان به شیوه آسیب شناسی کارکرد دانش آموختگان رشته مهندسی بخشی از سهم این دوره آموزشی را در نواقص موجود تعیین کرد. امروزه، به همان نسبت که فناوری پیچیده شده و پیشرفت در آن نیازمند نگرش سیستمی است، مهندسان نیز فقط در سیستمی منسجم¬اند که می¬توانند ایفای نقش و مسائل فرا روی خود را حل کند. بدیهی است که بهره¬وری کارکرد چنین سیستمی نیز مانند سایر سیستمها تابعی از بهره وری برقراری ارتباط بین اجزای آن خواهد بود. در مقاله حاضر سعی شده است که با توجه به اهمیت ارتباطهای انسانی در حوزه مهندسی، الزامات شناختی، میلی و مهارتی مورد نیاز بررسی و پیشنهادهایی برای ترمیم برنامه درسی در آموزش مهندسی ارائه شود. آگاهی از مدل صحیح ارتباطهای اجتماعی در فعالیتهای مهندسی، تقویت انگیزه افزایش تعامل و همچنین، فراگیری مهارتهای شفاهی و مکتوب انتقال مفاهیم فنی موارد مهمی هستند که به ترتیب در سه حوزه شاختی، میلی و مهارتی تربیت در دوره آموزش مهندسی وردfa_IR
dc.format.extent299
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherThe Academy of Sciences of I. R. of Iranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه آموزش مهندسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Engineering Educationen_US
dc.subjectآموزش مهندسیfa_IR
dc.subjectبرنامه درسی مغفولfa_IR
dc.subjectتعامل اجتماعیfa_IR
dc.subjectدانشfa_IR
dc.subjectنگرش و مهارتfa_IR
dc.titleبرنامه درسی مغفول در آموزش مهندسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد برق- قدرت، دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری فلسفی تعلیم و تربیت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue43
dc.citation.spage81
dc.citation.epage98


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد