ارزشیابی میزان رشد یادگیری دانشجویان مهندسی معماری در فراگیری مفاهیم سازه به روش بهرهگیری از طبیعت و مقایسه آن با سایر روشهای متداول
(ندگان)پدیدآور
انصاری, مجتبیامیرخانی, آریناخوت, هانیهنوع مدرک
Textمقاله علمی - پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در پژوهش حاضر میزان رشد یادگیری دانشجویان مهندسی معماری در فراگیری مفاهیم پایه در سازه از طریق روشهای متداول و مقایسه آن با یک روش پیشنهادی بررسی شده است. بر این اساس، پاسخ سؤالهای زیر در اجرای این پژوهش مد نظر بوده است: 1. آیا همسانی یا سطوح معنیداری بین میزان رشد یادگیری دانشجویان از طریق شیوههای مورد مطالعه مشاهده می-شود؟ 2. آیا ساخت ماکت از پروژههای اجرایی اختلاف معنیداری در رشد یادگیری مفاهیم سازه توسط دانشجویان نسبت به کلاسهای نظری ایجاد می کند؟ 3. نگرش استادان و دانشجویان در خصوص موثرترین شیوه آموزش مفاهیم سازه با دانشجویان معماری در ایران چیست؟ آیا این نگرش منطبق بر یافتههای پژوهش است؟ روش تحقیق در این پژوهش به صورت مطالعه میدانی (Field Trial) است که برای تحلیل یافتهها از شاخصهای آماری میانگین و انحراف معیار با فاصله اطمینان 95% و خطای مطالعه (P
کلید واژگان
ارزشیابیرشد یادگیری
مهندسی معماری
مفاهیم سازه
روشهای آموزشی
شماره نشریه
42تاریخ نشر
2009-08-231388-06-01
ناشر
فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه معماری و ریاست دانشکده هنر و معماری دانشگاه تربیت مدرسدانشجوی دکتری دانشگاه تربیت مدرس
دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت مدرس
شاپا
1607-23162676-4881




