نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشاهین, آرشfa_IR
dc.contributor.authorکلیج, یاسرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:04:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:04:54Z
dc.date.available1399-07-09T08:04:54Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:04:54Z
dc.date.issued2009-02-19en_US
dc.date.issued1387-12-01fa_IR
dc.date.submitted2007-06-13en_US
dc.date.submitted1386-03-23fa_IR
dc.identifier.citationشاهین, آرش, کلیج, یاسر. (1387). ارزیابی نمایندگیهای فروش با استفاده از روش تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی (AHP). فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 10(40), 151-171. doi: 10.22047/ijee.2009.616fa_IR
dc.identifier.issn1607-2316
dc.identifier.issn2676-4881
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2009.616
dc.identifier.urihttp://ijee.ias.ac.ir/article_616.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/334656
dc.description.abstractشرایط متغیر بازار فروش و ناشناخته بودن بسیاری از عوامل تأثیر‌گذار بر موفقیت یک متقاضی عامل فروش، تصمیم‌گیری برای اعطای مجوز نمایندگی را به موضوعی مهم برای سازمانها تبدیل کرده است. بدین دلیل، سازمانها تلاش می‌کنند تا از روشها و ابزارهایی برای تصمیم‌گیری بهره گیرند تا فرایند ارزیابی اعطای نمایندگی و مجوز فروش را بهبود بخشند. در این زمینه، ابزارها و روشهای مهندسی صنایع به طور مؤثر به مدیران در اولویت بندی و برنامه‌ریزی بهتر کمک می‌کنند. یکی از این روشها، روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) به عنوان یکی از رویکردهای تصمیم‌گیری چند معیاره (MADM) است. در این تحقیق با تعیین معیارهای مهم و مؤثر مدلی برای ارزیابی متقاضیان نمایندگی فروش ارائه شده است. در تمام مراحل طراحی مدل کارشناسان خبره در امر مدیریت و بازاریابی مشارکت داشته‌اند. همچنین، از روش AHP برای ارزیابی مدل استفاده شده است و در آن معیارهای شناسایی شده در پنج دسته تقسیم بندی و وزندهی و با محاسبه وضعیت هر معیار برای متقاضی، نتیجه ارزیابی مشخص شده است. مدل پیشنهاد شده در قالب یک مطالعه موردی در شرکت لبنیات پاک استفاده و اعتبار سنجی شده است. نتایج نشان دهنده آن است که اولویتهای حاصل از روش پیشنهادی بر مبنای تحلیلی جامع و دقیق بنا شده است. علاوه بر این، با بهره‌گیری از این روش و تغییر اولویتهای تصمیم‌گیری می‌توان به میزان چشمگیری در هزینه و زمان صرفه جویی کرد.fa_IR
dc.format.extent285
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherThe Academy of Sciences of I. R. of Iranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه آموزش مهندسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Engineering Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2009.616
dc.subjectواژه‌های کلیدی: ارزیابیfa_IR
dc.subjectنمایندگی فروشfa_IR
dc.subjectمعیارfa_IR
dc.subjectوزنfa_IR
dc.subjectAHP و مدیریت کاربردیfa_IR
dc.titleارزیابی نمایندگیهای فروش با استفاده از روش تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی (AHP)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت،دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مهندسی صنایعfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue40
dc.citation.spage151
dc.citation.epage171


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد