نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخبیری, محمدمهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:04:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:04:41Z
dc.date.available1399-07-09T08:04:41Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:04:41Z
dc.date.issued2020-02-20en_US
dc.date.issued1398-12-01fa_IR
dc.date.submitted2019-07-23en_US
dc.date.submitted1398-05-01fa_IR
dc.identifier.citationخبیری, محمدمهدی. (1398). بررسی دیدگاه آینده شغلی و نقش آن در آموزش دروس مهارتی ـ آزمایشگاهی در دانشکده‌های مهندسی (آزمایشگاه روسازی مهندسی عمران). فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 21(84), 69-84. doi: 10.22047/ijee.2019.195441.1662fa_IR
dc.identifier.issn1607-2316
dc.identifier.issn2676-4881
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2019.195441.1662
dc.identifier.urihttp://ijee.ias.ac.ir/article_97284.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/334582
dc.description.abstractآزمایش کردن یکی از راه<strong>‌</strong>های آموختن اصول و نتایج کلی علم است که می<strong>‌</strong>تواند علاوه بر وادار کردن دانشجویان فنی به تفکر، بحث و نتیجه<strong>­</strong>گیری، مهارت فنی و کاربردی را نیز به آنها بیاموزد. دروس آزمایشگاهی در آموزش عالی تلاشی است که زمینه لازم را برای فراگیری مهارت­های ضروری و دانش مورد نیاز  برای دانشجویان فراهم می<strong>‌</strong>کند. این پژوهش با هدف شناخت و خلاصه‌سازی عوامل مهم از دیدگاه آینده شغلی دانشجویان در یادگیری  و آموزش دروس مهارتی در یکی از دروس آزمایشگاهی در دانشکده مهندسی عمران انجام شده است.  مطالعه حاضر از نظر هدف از تحقیقات کاربردی و از نظر گردآوری داده<strong>‌</strong>ها از نوع مطالعات پیمایشی و میدانی و از نظر روش تحقیق از نوع مطالعات اکتشافی بود. جامعه تحقیق کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی درس آزمایشگاه روسازی راه طی سال­های تحصیلی 95 تا 97 بودند. تحلیل‌داده<strong>‌</strong>ها با کاربرد نرم افزارهای آماری پرکاربرد آماری نظیر SPSS و <strong> </strong>Exc<strong>el</strong>انجام شد. در بخش تحلیل توصیفی داده‌ها از شاخص پراکندگیضریب تغییرات، واریانس و انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی از تحلیل عامل اکتشافی بر تعیین عوامل مهم استفاده شد. برای شناخت الگوی علتو معلولی بین متغیرها از الگویتحلیل عالی تأییدی بهره‌گرفته شد. نتایج نشان داد که داشتن دانش اولیه کارآفرینی و مهارت پیاده‌سازی آموخته‌ها در صنعت عامل اصلی در موفقیت آموزش<strong>­</strong>های مهارتی و آزمایشگاهی در دروس مهندسی است.fa_IR
dc.format.extent990
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherThe Academy of Sciences of I. R. of Iranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه آموزش مهندسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Engineering Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2019.195441.1662
dc.subjectدرس آزمایشگاه روسازی راهfa_IR
dc.subjectآموزش مهندسیfa_IR
dc.subjectدیدگاه آینده شغلیfa_IR
dc.subjectدروس مهارتی ـ آزمایشگاهیfa_IR
dc.subjectتحلیل عامل اکتشافیfa_IR
dc.titleبررسی دیدگاه آینده شغلی و نقش آن در آموزش دروس مهارتی ـ آزمایشگاهی در دانشکده‌های مهندسی (آزمایشگاه روسازی مهندسی عمران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه یزد، یزد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume21
dc.citation.issue84
dc.citation.spage69
dc.citation.epage84
nlai.contributor.orcid0000-0003-3434-7603


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد