بررسی ارتباط بین مهارتهای حرفه ای با نوآوریهای برنامه های درسی اساتید در دانشگاه های اصفهان و صنعتی اصفهان
(ندگان)پدیدآور
امیری, مجیدموسوی, ستارهرجایی پور, سعیدنوع مدرک
Textمقاله علمی - پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش بررسی ارتباط بین مهارتهای حرفهای با نوآوریهای برنامههای درسی اعضای هیأتعلمی گروههای فنی ـ مهندسی دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه اصفهان بود. روش پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی ـ پیمایشی بود. جامعه آماری این پژوهش اعضای هیأتعلمی گروههای فنی - مهندسی دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه اصفهان بودند. در انتخاب نمونه از روش نمونهگیری طبقهبندی متناسب با حجم استفاده شد و90 نفر (20 نفر از گروه فنی ـ مهندسی دانشگاه اصفهان و70 نفر از گروه فنی ـ مهندسی دانشگاه صنعتی اصفهان) برای نمونه انتخاب شدند. دادههای پژوهش از طریق پرسشنامه  استاندارد مهارتهای حرفهای و پرسشنامه محققساخته نوآوری برنامههای درسی گردآوری شد. یافتههای تحقیق نشان داد بین مهارتهای حرفهای (طراحی آموزشی، فناوری آموزشی، روش تدریس و ارزشیابی تحصیلی) و نوآوریهای برنامههای درسی استادان رابطـه وجود دارد
کلید واژگان
مهارتهای حرفه اینوآوریهای برنامه های درسی
آموزش مهندسی
اساتید
نوآوری آموزشی
شماره نشریه
78تاریخ نشر
2018-08-231397-06-01
ناشر
فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran
سازمان پدید آورنده
مربی، گروه روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور تهرانگروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
دانشیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
شاپا
1607-23162676-4881




