رویکرد دانشگاه های نسل چهارم کار و عمل (مورد مطالعه: دانشگاه های کمبریج، استنفورد و هاروارد)
(ندگان)پدیدآور
گودرزوندچگینی, مهردادنوع مدرک
Textمقاله علمی - پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه رقابت در کشورهای جهان تحتتأثیر جهانی شدن و سایر فرایندها قرار میگیرد. در رقابت، داراییهای غیرملموس همانند دانش یا سرمایه اجتماعی بهعنوان کلیدیترین نقش در موتور توسعه اقتصادی است. برای به فعل درآوردن توانایی بالقوه بهطور مطلوب در زمینه توسعه اقتصادی، حضور فرهنگی برجسته آموزش لازم است اما کافی نیست همچنین باید استانداردهای کیفی در زمینه فعالیتهای پژوهشی و ترویج استفاده از نتایج در اقتصاد محلی و جهانی حفظ شود. هدف از مقاله حاضر، تحلیل و ارائه مؤلفههای دانشگاه نسل چهارم و نقش آن در اقتصاد محلی و جهانی است. روش این تحقیق توصیفی و تحلیلی است. با استفاده از منابع موجود در کتابخانهها و سایتهای دانشگاهی و مجلات معتبر و کارکردهای آموزش عالی در تحقیقات انجامشده، مطالب جمعآوری و تحلیل انجام شده است. تحقیقات متعدد و رویکردهای عصر حاضر نشان میدهد که آموزش عالی به سمت حرفهای شدن حرکت میکند و دانشگاه بهعنوان منبعی از دانش با ارزش در ایجاد رشد اقتصادی از طریق آگاهیسازی عمومی و همچنین، روابط و شبکهسازی بین بخشهای مختلف انتقال رسالت و مأموریت داده است. نتایج تحلیلی این تحقیق کمک میکند تا دانشگاههای کشور رویکردهای خود را از آموزش و پژوهش به دانشگاههای با ارزش افزوده کار و عمل از طریق تأثیر در اقتصاد محلی و جهانی و با استفاده از منابع با ارزش سرمایه انسانی تغییر دهند.
کلید واژگان
دانشگاهکارکردها
کسب و کارها
آموزش
اقتصاد
شماره نشریه
78تاریخ نشر
2018-08-231397-06-01
ناشر
فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran
سازمان پدید آورنده
استاد گروه مدیریت مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایرانشاپا
1607-23162676-4881




