نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorطهماسبی, راضیهfa_IR
dc.contributor.authorاکبری, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorهوشمندزاده, مجتبیfa_IR
dc.contributor.authorآهنگر سله بنی, اعظمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:04:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:04:30Z
dc.date.available1399-07-09T08:04:30Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:04:30Z
dc.date.issued2017-11-22en_US
dc.date.issued1396-09-01fa_IR
dc.date.submitted2017-01-03en_US
dc.date.submitted1395-10-14fa_IR
dc.identifier.citationطهماسبی, راضیه, اکبری, مرتضی, هوشمندزاده, مجتبی, آهنگر سله بنی, اعظم. (1396). تأثیر آموزش‌های کارآفرینی بر رفتار کارآفرینانة دانشجویان حضوری و مجازی دانشکدة کارآفرینی. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 19(75), 103-128. doi: 10.22047/ijee.2017.72062.1433fa_IR
dc.identifier.issn1607-2316
dc.identifier.issn2676-4881
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2017.72062.1433
dc.identifier.urihttp://ijee.ias.ac.ir/article_55326.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/334524
dc.description.abstractبیکاری یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی کشور است که مسائل اجتماعی گوناگونی را با خود به همراه می‌آورد. یکی از راه‌کارهای کاهش آن ارائة مهارت‌های لازم به افراد است تا بتوانند به صورت خودانگیخته کسب‌وکار راه‌اندازی کنند. آموزش کارآفرینی می‌تواند بر قصد افراد به راه‌اندازی کسب‌و‌کار تأثیر‌گذارد. هدف این پژوهش بررسی تأثیر آموزش‌‌های کارآفرینی بر رفتار کارآفرینانه دانشجویان حضوری و مجازی کارشناسی ارشد دانشکدة کارآفرینی دانشگاه تهران است‌. روش تحقیق حاضر به صورت توصیفی-پیمایشی است و جامعه آماری دانشجویان حضوری 245 نفر و دانشجویان مجازی900 نفر می باشد که تعداد 239 نفر از طریق روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه استفاده شد. تحلیل تحقیق با استفاده از نرم‌افزار spss و با استفاده از معادلات ساختاری و کاربردی انجام شده است. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که بین دانشجویان حضوری و مجازی در خصوص نگرش، کنترل رفتار ادراک شده، قصد کارافرینانه و رفتار کارآفرینانه میان دانشجویان حضوری و مجازی تفاوت معنی‌داری وجود دارد و دانشجویان مجازی نسبت به دانشجویان حضوری در هر متغیر قوی‌تر هستند‌. در واقع دانشجویان مجازی قوی‌تر از دانشجویان حضوری رفتار کارآفرینانه را از خود بروز می‌دهند. دانشجویان حضوری شاغل در دو متغیر کنترل رفتار ادراک‌شده و رفتار کارآفرینانه نسبت به گروه حضوری غیر‌شاغل قوی‌تر بوده‌اند. در گروه دانشجویان مجازی شاغل و غیرشاغل فقط به جهت کنترل رفتار ادراک‌شده تفاوت معنی‌داری مشاهده شده و و این متغیر در گروه مجازی غیر شاغل قوی‌تر می‌باشد.fa_IR
dc.format.extent337
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherThe Academy of Sciences of I. R. of Iranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه آموزش مهندسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Engineering Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2017.72062.1433
dc.subjectکارآفرینیfa_IR
dc.subjectاشتغالfa_IR
dc.subjectکنترل رفتار ادراک‌شدهfa_IR
dc.subjectقصد کارآفرینیfa_IR
dc.subjectآموزش رسمیfa_IR
dc.subjectآموزش غیررسمیfa_IR
dc.titleتأثیر آموزش‌های کارآفرینی بر رفتار کارآفرینانة دانشجویان حضوری و مجازی دانشکدة کارآفرینیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد کارآفرینی، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد کارآفرینی، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentمحقق رسمی موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران و دانش آموخته دکتری جامعه شناسیfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue75
dc.citation.spage103
dc.citation.epage128
nlai.contributor.orcid0000-0001-5215-3349


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد