دوره 19, شماره 75

 

ارسال های اخیر

  • ارایه مدل بکارگیری شبیه سازی در فرایند مدیریت پروژه های فنی مهندسی توسعه محصول جدید در مراکز تحقیق و توسعه 

    شهبازی, صادق؛ سجادی, سید مجتبی؛ جولای, فریبرز (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2017-11-22)
    مهندسان طراح اغلب از شبیه‌سازی فناوری برای بهینه‌سازی عملکرد، آزمایش، آموزش و مهارت‌آموزی‌ استفاده می نمایند. از سوی دیگر می توان از شبیه‌سازی برای بهینه سازی فرایندهای مدیریتی نیز استفاده نمود. یکی از فرایندهایی که بیشتر ...

  • آینده فناوری نانوالکترونیک 

    آرام, محمد حسن؛ رجب زاده, طه؛ عالی زاده, مجید؛ خراسانی, سینا (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2017-11-22)
    در شش دهه‌ی گذشته از هنگام پیدایش ترانزیستور دوقطبی در آزمایشگاه‌های تلفن بل، گسترش پایدار صنعت الکترونیک اندازه‌ی ادوات نیمه‌هادی فعال را به کرانه‌های آن کوچک‌سازی کرده است. قانون مور که بیان می‌دارد هر هجده ماه سرعت ادوات ...

  • کارایی سنجش علمی بر اساس شاخص مقاله، در نظام آموزش فنی-مهندسی ایران 

    جلالی, صادق؛ مجرد, مرتضی؛ معماریان, حسین؛ شاه آبادی, محمود (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2017-11-22)
    هدف از انجام این پژوهش، تبیین نقش مقاله در سنجش علمی اساتید و دانشجویان حوزه فنی-مهندسی در شرایط کنونی، شناسایی چالش‌های موجود در ارزشگذاری کیفی مقالات در کنار سایر بروندادهای پژوهشی و همچنین تحقیق شرایط مطلوب در توجه به ...

  • توسعه مهارت های آموزشی استادان مهندسی ایران 

    معماریان, حسین (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2017-11-22)
    کیفیت شرط بقای مراکز آموزشی مدرن و دریچهای بهسوی جهانی شدن آموزش عالی است. یکی از در دسترسترین روشها برای آگاهی از نقاط قوت و ضعف برنامههای آموزشی و ارتقای کیفیت آن، گذر موفقیت از فرایند ارزشیابی است؛ که با توجه بهملاکها ...

  • زیست‌شناسی؛ رکن جدیدی در مهندسی شیمی گذار از «مهندسی شیمی» به «مهندسی شیمی و زیست‌شناسی» بخش 2: آموزش، تحصیلات تکمیلی و موقعیت صنعتی 

    گنجی زاده, اردلان؛ وحیدی, امید؛ اشرفی زاده, سید نظام الدین (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2017-11-22)
    در ادامه بخش پیشین که درباره هم­پوشانی حوزه­های زیست­شناسی و مهندسی شیمی بحث و بررسی شد و از ضرورت تربیت مهندسان شیمی آشنا با زیست­شناسی یا «مهندسان شیمی و زیست­شناسی» سخن به میان رفت، در این نوشته به بررسی شرایط تحصیل، ...