ارکان نظام آموزشی مهندسی
(ندگان)پدیدآور
حجازی, جلالغفاری, محمد مهدینوع مدرک
Textمقاله علمی - پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
آموزش مهندسی نظیر هر نوع آموزش دیگر و در هر نوع آموزش دیگر و در هر مقطع تحصیلی دارای نظام و ویژگی هایی است که بدون شناخت و تعریف و تدوین آنها بهره وری نظام آموزشی کاهش می یابد و نتیجه مطلوب از آن حاصل نمی شود. در مقاله حاضر که بر گرفته از دو پروژه: 1. تحلیل تاریخی آموزش مهندسی در ایران و جهان(فرهنگستان علوم، 1377) 2. تدوین الگوی نظام آموزشی مهندسی مواد(فرهنگستان علوم، 1383) است، پس از بررسی های مختصری در طبقه بندی های آموزش، عوامل مؤثر و ارکان نظام های آموزشی و نظام آموزش مهندسی شناسایی و تعریف می شود. هرچند این مقاله می تواند در برنامه ریزی های کلیه نظام های آموزشی و تخصص های گوناگون مورد استفاده قرار گیرد، ولی کلیات آن با توجه به تعریف مهندسی و مقاله های آموزش مهندسی به سمت آموزش مهندسی جهت یافته است و در ذکر مثال ها و شواهد نیز عموماً به مهندسی مواد استناد شده است.
کلید واژگان
آموزش مهندسیهدف
دانشجو
استاد
نظم آموزشی و موضوع های درسی
شماره نشریه
28تاریخ نشر
2006-02-201384-12-01
ناشر
فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran
سازمان پدید آورنده
دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی مواد و متالورژیفرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، گروه علوم مهندسی
شاپا
1607-23162676-4881




