دوره 8, شماره 32

 

ارسال های اخیر

  • راهکارهای نوین برای آموزشگران به‌منظور کاربرد فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در آموزش علوم 

    زمانی, بی بی عشرت؛ افخمی خیر آبادی, علی (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2007-02-20)
    علوم مهندسی از جمله علومی است که با پیشرفت و توسعة هر کشور ارتباط تنگاتنگی دارد. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کشورهای پیشرفته علی‌رغم تلاش گسترده‌شان نتوانسته‌اند افراد زیادی را در داخل کشور به این رشته‌‌های علوم ...

  • نکاتی قابل تأمل در خصوص آموزش مهندسی حرفه‌ای (کار و دانش) در لهستان 

    خداپرست حقی, اکبر (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2007-02-20)
    دانشگاه‌های خصوصی با هدف تأمین نیازهای آموزش عالی در لهستان که به منظور کمک به تحصیلات دولتی پایه گذاری شده است، تا حد زیادی بخش تحصیلات عالی لهستان را متحول ساخته است. دانشجویان مشغول به تحصیل در دوره هایی خاص در این ...

  • نگاه تکنولوژی محور به سازمان: ارتقای رویکرد منبع محور در عصر دانش 

    منطقی, منوچهر؛ جباری, مزدک؛ باقری, ابوالفضل (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2007-02-20)
    ‌با توسعه روزافزون دانش مدیریت و پیدا شدن انشعابات و رویکردهای مختلف در آن، محققان و دانشمندان این علم عرصه بیشتری برای پژوهش و بحث‌های نظری پیدا می‌کنند و به این دانش غنای بیشتری می‌بخشند، اما این موضوع هنگامی که در حیطه ...

  • لزوم آموزش مباحث خلاقیت و نوآوری در دانشگاه‌ها 

    منصوریان, علیرضا؛ حیدریان نائینی, فاطمه (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2007-02-20)
    خلاقیت و نوآوری از مسائل بسیار مهمی است که با وجود تدریس دروس آن در کشورهای پیشرفته و حتی وجود رشته‌های متنوع در دانشگاه‌ها و کالج‌ها در کشورهای مختلف, در نظام آموزشی ایران نبود آن بسیار بارز و مورد توجه است. با توجه به ...

  • ساختار مفهومی سیاستگذاری علم و فناوری در حوزه مهندسی 

    یعقوبی, محمود؛ غفاری, محمد مهدی (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2007-02-20)
    یکی از مهم ترین ویژگی‌‌های جوامع پیشرفته امروزی دانش بنیانی شدن آنهاست. در چنین جوامعی‌ بهره‌گیری از دانش و علم اساس کلیه فعالیت‌ها و تصمیم گیری‌هاست و از طرفی، هرگونه برنامه‌ریزی غالباً با توجه به توسعه پایدار طراحی و ...