• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه آموزش مهندسی ایران
    • دوره 8, شماره 32
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه آموزش مهندسی ایران
    • دوره 8, شماره 32
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    لزوم آموزش مباحث خلاقیت و نوآوری در دانشگاه‌ها

    (ندگان)پدیدآور
    منصوریان, علیرضاحیدریان نائینی, فاطمه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    180.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    خلاقیت و نوآوری از مسائل بسیار مهمی است که با وجود تدریس دروس آن در کشورهای پیشرفته و حتی وجود رشته‌های متنوع در دانشگاه‌ها و کالج‌ها در کشورهای مختلف, در نظام آموزشی ایران نبود آن بسیار بارز و مورد توجه است. با توجه به گسترده بودن تکنیک‌های خلاقیت و نوآوری و کاربردهای متنوع آنها، در این مقاله به‌طور ویژه به یکی از جنبه‌ها و تکنیک‌های خلاقیت (مهندسی خلاقیت TRIZ) پرداخته شده است. مهندسی خلاقیت TRIZ یکی از جامع‌ترین و نظام مند‌ترین تکنیک‌های خلاقیت و از پایگاه دانشی وسیعی برخوردار است که در این مقاله اجزای آن از جمله ایده‌آل گرایی‌، 40 اصل ابداعی و ... معرفی شده است .
    کلید واژگان
    آموزش
    خلاقیت‌
    نوآوری‌ و مهندسی خلاقیت TRIZ

    شماره نشریه
    32
    تاریخ نشر
    2007-02-20
    1385-12-01
    ناشر
    فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران
    The Academy of Sciences of I. R. of Iran
    سازمان پدید آورنده
    دانشکده مهندسی صنایع، مرکز مهندسی خلاقیت و نوآوری، دانشگاه صنعتی مالک اشتر
    مرکز علمی پژوهشی خلاقیت شناسی، نوآوری و TRIZ

    شاپا
    1607-2316
    2676-4881
    URI
    https://dx.doi.org/10.22047/ijee.2007.527
    http://ijee.ias.ac.ir/article_527.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/334606

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب