مرور دوره 3, شماره 10 بر اساس عنوان

در حال نمایش موارد 1 - 11 از 11

  • بررسی الگوهای آموزش دوره دکترای مهندسی و پیشنهاد بهبود شیوه موجود در کشور 

    اسلامی, محمدرضا؛ توحیدی, ناصر؛ جبه دار مارالانی, پرویز؛ حجازی, جلال؛ دانشی, غلامحسین؛ سهراب پور, سعید؛ سهراب پور, مصطفی؛ شایگان, جلال؛ طاهری انارکی, منصور؛ کرمی, قدرت الله؛ گودرنیا, ایرج؛ یعقوبی, محمود (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2001-08-23)
    پیشرفت های علمی در اکثر کشورها، وابستگی عمیقی به دوره های دکترای مهندسی دارد. هر کشور بر اساس نیازهای علمی خود الگوهای خاصی را برا گزینش دانشجو و آموزش دوره های دکترا انتخاب می کند. هر شیوه خصوصیات ویژه ای برای اهداف تعیین ...

  • زمان بندی دوره تحصیلی دکترای مهندسی 

    اسلامی, محمدرضا؛ توحیدی, ناصر؛ جبه دار مارالانی, پرویز؛ حجازی, جلال؛ دانشی, غلامحسین؛ سهراب پور, سعید؛ سهراب پور, مصطفی؛ شایگان, جلال؛ طاهری انارکی, منصور؛ کرمی, قدرت الله؛ گودرزنیا, ایرج؛ یعقوبی, محمود (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2001-08-23)
    زمان بندی دوره آموزشی و پژوهشی دکترا و زمان انتخاب موضوع پایان نامه دکترا و آغاز دوره پژوهش توسط دانشجوی این دوره، مطابق نظر خواهی از استادان و همچنین فارغ التحصیلان و دانشجویان دوره دکترا، مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و ...

  • شناسنامه 

    پدیدآور نامشخص (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2001-08-23)

  • ضرورت ارزیابی دوره های دکترای مهندسی در کشور 

    اسلامی, محمدرضا؛ توحیدی, ناصر؛ جبه دار مارالانی, پرویز؛ حجازی, جلال؛ دانشی, غلامحسین؛ سهراب پور, سعید؛ سهراب پور, مصطفی؛ شایگان, جلال؛ طاهری انارکی, منصور؛ کرمی, قدرت ا...؛ گودرزنیا, ایرج؛ یعقوبی, محمود (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2001-08-23)
    برنامه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها هنگامی در چهار چوب اهداف خود قرار می گیرند که به تناسب مورد مطالعه، ارزیابی و بازنگری کارشناسان متخصص قرار گیرند. عمده ترین دوره های تحصیلی در دانشکده های فنی و مهندسی مربوط به تحصیلات ...

  • ضرورت انتشار مقاله علمی از پایان نامه برای فارغ التحصیلی دانشجوی دکترا 

    اسلامی, محمدرضا؛ توحیدی, ناصر؛ جبه دار مارالانی, پرویز؛ حجازی, جلال؛ دانشی, غلامحسین؛ سهراب پور, سعید؛ سهراب پور, مصطفی؛ شایگان, جلال؛ طاهری انارکی, منصور؛ کرمی, قدرت الله؛ گودرزنیا, ایرج؛ یعقوبی, محمود (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2001-08-23)
    چگونگی ارزیابی شرایط فارغ التحصیلی دانشجوی دکترای مهندسی به خصوص در شروع دوره از مراحل حساس برگزاری این دوره هاست. این امر با توجه به کمبود کادر متخصص در بسیاری از تخصص ها و با توجه به معضلات فرهنگی و اجتماعی و ترس از عدم ...

  • ضرورت تمام وقت بودن دانشجوی دکتری مهندسی 

    اسلامی, محمدرضا؛ توحیدی, ناصر؛ جبه دار مارالانی, پرویز؛ حجازی, جلال؛ دانشی, غلامحسین؛ سهراب پور, سعید؛ سهراب پور, مصطفی؛ شایگان, جلال؛ طاهری انارکی, منصور؛ کرمی, قدرت ا...؛ گودرزنیا, ایرج؛ یعقوبی, محمود (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2001-08-23)
    یکی از مشکلات عمده اجرای عملی دوره های دکترای مهندسی در ایران عدذم حضور تمام وقت دانشجویان این دوره ها در دانشگاه است. این امر ناشی از عوامل دیگری از جمله عدم حمایت مالی مناسب از این دوره ها، کمی اعتقاد به تحقیق و جایگاه ...

  • پروژه های دکترای مهندسی و رابطه صنعت و دانشگاه 

    اسلامی, محمد رضا؛ توحیدی, ناصر؛ جبه دار مارالانی, پرویز؛ حجازی, جلال؛ دانشی, غلامحسین؛ سهراب پور, سعید؛ سهراب پور, مصطفی؛ شایگان, جلال؛ طاهری انارکی, منصور؛ کرمی, قدرت ا...؛ گودزنیا, ایرج؛ یعقوبی, محمود (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2001-08-23)
    موضوع رساله های دکترا و ارتباط آنها با نیازهای صنایع به عنوان یکی از محوریترین چالش های دوره های دکترا، نظرها و آرای مختلفی را در مقابل هم قرار داده است. در این مقاله پس از ارزیابی نقاط قوت و ضعف نظریه های صنعت محور یا ...

  • پیشگفتار 

    پدیدآور نامشخص (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2001-08-23)

  • کیفیت تدریس و انتخاب دروس در دوره دکترای مهندسی 

    اسلامی, محمدرضا؛ توحیدی, ناصر؛ جبه دار مارالانی, پرویز؛ حجازی, جلال؛ دانشی, غلامحسین؛ سهراب پور, سعید؛ سهراب پور, مصطفی؛ شایگان, جلال؛ طاهری انارکی, منصور؛ کرمی, قدرت الله؛ گودرزنیا, ایرج؛ یعقوبی, محمود (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2001-08-23)
    در این مقاله محتوا، کیفیت تدریس و انتخاب دروس دوره های دکترای مهندسی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است. در این بررسی با توجه به نتایج آماری حاصل از نظر سنجی انجام شده نظرها و دلایل ارائه شده از سوی استادان و دانشجویان در ...

  • 'گزینش دانشجو در دوره دکترای مهندسی 

    اسلامی, محمدرضا؛ توحیدی, ناصر؛ جبه دار مارالانی, پرویز؛ حجازی, جلال؛ دانشی, غلامحسین؛ سهراب پور, سعید؛ سهراب پور, مصطفی؛ شایگان, جلال؛ طاهری انارکی, منصور؛ کرمی, قدرت الله؛ گودرزنیا, ایرج؛ یعقوبی, محمود (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2001-08-23)
    انتخاب صحیح دانشجوی دکترا یکی از موارد مهم راه اندازی دوره های دکترا است. با توجه به مسایل فرهنگی و اجتماعی کشور و نوپایی این دوره ها انتخاب دانشجوی دکترا در دانشگاه های ایران معیارها و شکل مخصوص به خود را دارد که تا اندازه ...

  • بدون عنوان 

    پدیدآور نامشخص (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2001-08-23)