دوره 2, شماره 7

 

ارسال های اخیر

  • یک برنامه طرح ـ محوری با اصلاح محتوای دروس استاتیک و مقاومت مصالح 

    کاوه, علی؛ محترم, شبنم (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2000-11-21)
    در این مقاله حاصل تلاش انجام شده برای کمک به دانشجویان به منظور رسیدن به اهداف ABET 2000 در زمینه اصلاح دروس مهندسی" استاتیک" و " مقاومت مصالح" ارائه شده است. در نحوه تدریس درس استاتیک مطابق با روشهایی که از گذشته تا کنون ...

  • نگرشی به آموزش مهندسی شیمی با توجه به فناوری 

    طاهری, منصور؛ رحیمی, امیر (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2000-11-21)
    در این مجموعه سیستم فعلی آموزش رشته مهندسی شیمی به عنوان یکی از رشته های مهندسی استراتژیک کشور مورد ارزیابی و نقد قرا گرفته و با توجه به تغییرات عمده در صنعت جهان و نگرش جدید به فناوری، یک تعریف جدید از این رشته ارائه شده ...

  • لزوم آموزش خوردگی میکروبی به عنوان یک درس مستقل دانشگاهی 

    جواهر دشتی, رضا (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2000-11-21)
    خوردگی میکروبی نوعی از خوردگی الکتروشیمیای است که برآورد می شود فقط در سال 1375 حداقل صد و هشتاد میلیارد تومان به صنایع ایران ضرر زده باشد. این نوع از خوردگی بیشتر در صنایع ساحلی یا دریایی از جمله دریای خزر و خلیج فارس ...

  • مهندسی شیمی؛ گذشته، حال و آینده آن 

    خشنودی, محمد (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2000-11-21)
    در این مقاله نخست مراحل شکل گیری و پیشرفت حرفه مهندسی شیمی در دویست سال گذشته ( 1960 ـ 1760 م) مرور می شود، درباره آموزش و کاربردهای  شیمی و شیمی صنعتی در اروپا به ویژه آلمان توضیح داده می شود، تأسیس دانشگاههای مهم در اروپا ...

  • شناسنامه 

    پدیدآور نامشخص (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2000-11-21)

  • فهرست مقالات 

    پدیدآور نامشخص (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2000-11-21)

  • نوآوری در آموزش مهندسی عمران، پیشنهاد تأسیس "رشته مهندسی ساختمان" 

    وفایی, ابوالحسن؛ کاوه, علی؛ جاوید روزی, مهیار (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2000-11-21)
    مهندسی عمران و معماری در عین مشابهت ها و همگراییهای موجود، نقاط افتراق بسیاری دارند که سبب جدایی این دو رشته از هم می شود. از آنجا که در فعالیتهای مربوط به ساختمان هریک از آنها دخالت دارند، بنابراین ناهمگراییهایی در نحوه ...