• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Language Teaching Research
    • Volume 7, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Language Teaching Research
    • Volume 7, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    BOOK REVIEW: Written Corrective Feedback for L2 Development

    (ندگان)پدیدآور
    Yi, Hongbo
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    416.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Book Review
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Written corrective feedback (CF) is a traditionally ubiquitous pedagogical practice in L2 teaching, but its contribution to L2 development has been relatively ignored. Since Truscott (1996) claimed that written CF is ineffective in L2 development and should be abandoned, a lot of researchers and practitioners have extensively investigated its role within the framework of second language acquisition and L2 writing (Ene & Kosobucki, 2016). However, no conclusive results have been obtained. Written corrective feedback for L2 development comprehensively reviews available studies on written CF from cognitive and sociocultural perspectives and outlines the directions of future research.
    کلید واژگان
    written corrective feedback
    L2 development

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2019-01-01
    1397-10-11
    ناشر
    Urmia University
    سازمان پدید آورنده
    Humanities Department, Anhui Technical College of Mechanical and Electrical Engineering, China

    شاپا
    2322-1291
    URI
    http://ijltr.urmia.ac.ir/article_120637.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/328486

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب