• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Language Teaching Research
    • Volume 6, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Language Teaching Research
    • Volume 6, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Refocusing the Digital Lens of Idiomaticity: A Second Look at Understanding Idiomaticity in CALL

    (ندگان)پدیدآور
    Liontas, John
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    672.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This article takes a critical second look at understanding idiomaticity in CALL (Computer Assisted Language Learning). The conditions markedly affecting second language teaching and learning are highlighted amidst pedagogical constructs supporting the reconstructive nature of idiomatic understanding and production in English. The ensuing discussion underscores the promise digital technologies hold for further research work on idiomaticity including, but not limited to, idiom, metaphor, simile, metonymy, hyperbole, proverb, slang, cliché, lexical bundle, phrasal expression, multiword construction, collocation, colloquialism, and tropes of figurative language. It is argued that for the purposes of diagnosis and achievement idiomaticity must be thoughtfully anchored in pedagogical paradigms requiring further examination and care. These exemplars, as the need arises across contexts and audiences, are seen as particularly useful to the development and refinement of idiomatic knowledge, especially when such knowledge reflects the judicious and purposeful use of CALL technologies, electronic tools, and digital resources. Pedagogical implications addressing idiom-learning activities and task-based digital projects are also discussed.
    کلید واژگان
    idiomaticity
    pragmatics
    second language teaching
    digital learning
    learner empowerment
    natural language use

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2018-07-01
    1397-04-10
    ناشر
    Urmia University
    سازمان پدید آورنده
    University of South Florida, Tampa, US

    شاپا
    2322-1291
    URI
    http://ijltr.urmia.ac.ir/article_120556.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/328456

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب