• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Management and Business Research
    • Volume 3, Issue 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Management and Business Research
    • Volume 3, Issue 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Impact of Consumer Social Responsibility and Brand Social Responsibility Image on Brand Loyalty

    (ندگان)پدیدآور
    Mishra, H.Sinha, P.Singh, S.Koul, S.
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    491.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The present paper focus on ITC notebook and try to understand consumer social responsibility for  cause related brand and how their preference level changes with different firm donations, and how this activity leads to brand loyalty in long run. An experimental design with 693 participants was used. The results shows that consumers like cause related marketing campaigns and ready to do extra effort for that brand, provided the donation amount invested by companies should be high as much high as company can provide for the cause. Elaborative offers and attitude toward the advertisement affect the social brand image of the company, and these two affects along with brand image produce positive results on brand loyalty among consumers for such low involvement products.
    کلید واژگان
    Brand Loyalty
    Brand social responsibility image
    Cause related marketing
    Consumer social responsibility

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2013-10-01
    1392-07-09
    ناشر
    Islamic Azad University
    سازمان پدید آورنده
    Shri Mata Vaishno Devi University, Jammu (J&K), India.
    Indian Institute of Management, Ahmedabad, India.
    Shri Mata Vaishno Devi University, Jammu (J&K), India.
    Shri Mata Vaishno Devi University, Jammu (J&K), India.

    شاپا
    2228-7019
    2228-7027
    URI
    http://ijmbr.srbiau.ac.ir/article_2183.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/326397

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب