• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Management Studies
    • Volume 11, Issue 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Management Studies
    • Volume 11, Issue 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Examining the Moderating Role of Gender on the Relationship between the Benefits of Sales Promotion and Consumer Perception

    (ندگان)پدیدآور
    Sinha, Somesh KumarVerma, Priyanka
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    802.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Is the impact of sales promotion on consumer perception mediated by its hedonic and utilitarian benefits in the context of Indian consumers?  Is gender having a moderating impact on the relationship between the benefits of sales promotion and consumer perception?  Authors examined both questions using a partial least square structural equation modeling (PLS-SEM). Findings revealed that hedonic and utilitarian benefits mediate the relationship between sales promotion and consumer perception about the product in the context of the Indian consumer. Moderating impact of gender is also found. Female consumers give more preference to the hedonic benefits of sales promotion while male consumers are more attracted to the utilitarian benefits.
    کلید واژگان
    Utilitarian Benefit
    Hedonic Benefit
    Sales Promotion
    Consumer Perception
    gender
    Marketing

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2018-11-01
    1397-08-10
    ناشر
    University of Tehran, College of Farabi
    پردیس فارابی دانشگاه تهران
    سازمان پدید آورنده
    Maulana Azad National Institute of Technology, Bhopal, India
    Maulana Azad National Institute of Technology, Bhopal, India

    شاپا
    2008-7055
    2345-3745
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/ijms.2018.241676.672823
    https://ijms.ut.ac.ir/article_68140.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/324025

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب