• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Nonlinear Analysis and Applications
    • Volume 10, Special Issue ( Nonlinear Analysis in Engineering and Sciences)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Nonlinear Analysis and Applications
    • Volume 10, Special Issue ( Nonlinear Analysis in Engineering and Sciences)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A new semi-active magnetorheological engine mounts for improving vehicle ride comfort using sliding mode controller

    (ندگان)پدیدآور
    Marzbanrad, J.Hosseini, S. S.
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.313 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Special issue editorial
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Abstract Inthispaper,anewsemi-activemagnetorheological(MR)enginemountinhalfcarmodelisproposed for improving ride comfort. Such a model uses a dynamic sliding mode controller. It operates as a controller system for controlling the magnetic field strength of the engine mount coil. Controlling the magnetic field strength leads to change the magnetorheological liquid properties and thereby the generated force by the liquid. This controller system is simulated and the obtained numerical results are analyzed. It is shown that such a controller has the own great role in improving vehicle ride comfort in such a way that it can remove 60% of the engine's vibration amplitude in the worst case as well as the its vibration frequency is tended toward zero. Finally, 25% of the total vibration transmittedfromsuspensionsystemtovehiclebodyisreduced. Itisfoundthatusingthiscontroller, the undesirable vibrations imposed on the passengers can be diminished despite uncertainty of the load in the model.
    کلید واژگان
    Magnetorheological engine mount
    Dynamic sliding mode
    half car model

    تاریخ نشر
    2019-12-01
    1398-09-10
    ناشر
    Semnan University
    سازمان پدید آورنده
    Faculty at School of Automotive Engineering, Iran University of Science and Technology, Tehran, Iran
    PhD Student at School of Automotive Engineering, Iran University of Science and Technology, Tehran, Iran

    شاپا
    2008-6822
    URI
    https://dx.doi.org/10.22075/ijnaa.2019.4392
    https://ijnaa.semnan.ac.ir/article_4392.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/322962

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب