عوامل موثر بر برون سپاری خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات (مورد مطالعه: شهرداری کرج)
(ندگان)پدیدآور
فیروزبخت, مهشیدفقیهی, مهدینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه: برون سپاری خدمات یکی از شیوههای نوین مدیریت در سازمانها است. در کشور ما با الگوبرداری از نظامهای پیشرفته مدیریتی و در قالب مقررات خصوصی سازی در حال انجام است. لیکن این طرح با شتاب از مسیر اصلی منحرف شده و معضلاتی به دنبال داشته است. لذا در جهت اصلاح یا تجدیدنظر در روشها، نیاز به بررسی و شناخت عوامل موثر میباشد. هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل موثر برروی برون سپاری خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهرداری کرج انجام شده تا نقش برون سپاری در ارتقاء بخشها و خدمات این حوزه بیشتر نمایان گردد. روش ها: شاخصها بر اساس پیشینه پژوهش و نظرات خبرگان این حوزه شناسایی شد. دادهها با ابزار پرسشنامه توزیع شده بین 150 نفر از کارشناسان فاوا جمعآوری؛ و به وسیله مدل یابی معادلات ساختاری روایی سازه پرسشنامه آزمون شد. دادههای بدست آمده با استفاده از آزمون t تک نمونهای و نرم افزارهای Spss و Lisrel تحلیل گردید. یافته ها: برحسب شاخصهای احصاء شده، عوامل در دو بخش اصلی عملکرد سیستم IT و ارائه خدمات پشتیبانی دسته بندی شد. تمامی شاخصهای این دو بخش تاثیری مثبت و معنادار داشته اند. در بخش عملکرد سیستم IT، کیفیت اطلاعات و فناوری اطلاعات سبز و در بخش ارائه خدمات پشتیبانی، کیفیت سطح خدمات بیشترین تاثیر را بر برون سپاری خدمات ICT داشتهاند. نتیجه گیری: برون سپاری در حوزه خدمات IT با معضلاتی روبه روست که توجه به عوامل یافت شده و همچنین اولویت تاثیر آنها در بهبود این شیوه تاثیر فراوانی دارد.
کلید واژگان
فناوری اطلاعات و ارتباطاتبرون سپاری
شهرداری کرج
شماره نشریه
4241395تاریخ نشر
2017-02-191395-12-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتسازمان پدید آورنده
دانش آموخته کارشناسی ارشد، گروه مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات،تهران،ایران (مسئول مکاتبات)استادیار، گروه مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات،تهران، ایران




