نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمنطقی, منوچهرfa_IR
dc.contributor.authorشیرخورشیدی, سیده مناfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T07:08:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T07:08:43Z
dc.date.available1399-07-09T07:08:43Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T07:08:43Z
dc.date.issued2011-09-23en_US
dc.date.issued1390-07-01fa_IR
dc.date.submitted2014-09-03en_US
dc.date.submitted1393-06-12fa_IR
dc.identifier.citationمنطقی, منوچهر, شیرخورشیدی, سیده منا. (1390). اولویت‌بندی نقش‌های رهبر در فازهای مختلف فرآیند نوآوری. خظ‌مشی‌گذاری عمومی در مدیریت, 2(331390), 69-83.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7965
dc.identifier.urihttp://ijpa.srbiau.ac.ir/article_3385.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/316434
dc.description.abstractتحقیق حاضر با هدف اولویت‌بندی نقش‌های مختلف رهبر در فازهای مختلف فرآیند توسعه محصول جدید در سازمان صنایع هوایی کشور صورت گرفته است. بر این اساس ضمن مروری جامع بر ادبیات موضوع و اشاره به تفاوت‌های فاز ابتدایی و فاز توسعه فرآیند توسعه محصول جدید، نقش‌های رهبر در فرآیند توسعه محصول جدید از دیدگاه نویسندگان مختلف بررسی گردید و در نهایت پنج نقش استخراج شد. همچنین از میان مدل‌های مختلفی که برای فاز ابتدایی و فاز توسعه فرآیند توسعه محصول جدید ارایه شده است، به ترتیب مدل پوسکلا (2009) و مدل اسمیت (2006) انتخاب گردید. بر اساس نتایج به دست آمده از تجزیه و تحلیل پرسشنامه­ها، در فاز ابتدایی به ترتیب نقش‌های متخصص فنی، برنامه ریز، برقرار کننده ارتباط، تیم سازی و پشتیبان حائز اهمیت هستند و در فاز توسعه نقش‌ها به ترتیب اهمیت عبارتند از متخصص فنی، برنامه ریز، تیم سازی، برقرار کننده ارتباط و پشتیبان. همچنین مراحل مختلف فاز ابتدایی در فرآیند توسعه محصول جدید از نظر اهمیت رتبه‌بندی شدند که نتیجه زیر به دست آمد: تشخیص فرصت، ایجاد ایده، ارزیابی نیاز مشتریان، تجزیه و تحلیل کسب و کار، بررسی ایده و انتخاب آن، آزمایش مفهوم، بازبینی فناوری و توسعه مفهوم. همچنین مشخص شد که در فاز توسعه به ترتیب مراحل توسعه و طراحی، مهندسی محصول، آزمون نمونه آزمایشگاهی و تولید در مقیاس انبوه حائز اهمیت هستند. در پایان تحقیق، ضمن تحلیل نتایج و بحث و مقایسه، پیشنهادات کاربردی و پیشنهاداتی برای محققان ارایه شده است.fa_IR
dc.format.extent237
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.relation.ispartofخظ‌مشی‌گذاری عمومی در مدیریتfa_IR
dc.relation.ispartofPublic Policy In Administrationen_US
dc.subjectرهبریfa_IR
dc.subjectنوآوریfa_IR
dc.subjectفرآیند نوآوریfa_IR
dc.subjectفاز ابتدایی نوآوریfa_IR
dc.subjectفاز توسعه نوآوریfa_IR
dc.titleاولویت‌بندی نقش‌های رهبر در فازهای مختلف فرآیند نوآوریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentنداردfa_IR
dc.contributor.departmentمسئول مکاتباتfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue331390
dc.citation.spage69
dc.citation.epage83


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد