• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • IAU International Journal of Social Sciences
    • Volume 6, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • IAU International Journal of Social Sciences
    • Volume 6, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Role of Social Factors on the Fashion Trends (Case of Study: Female Students in Islamic Azad University of Andimeshk)

    (ندگان)پدیدآور
    Arjmand Siahpoush, IsaacHeidarabadi, Aboalghasem
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    123.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The fashion and increase of consumers cultural is an important problem. This paper studies the effective Socio-Cultural Factors on the fashion trends among the girl student's in Andimeshk. About 200 girls in Andimeshk (South west of Iran) were randomly chosen. The research method was survey and correlation with questionnaire. The data were analyzed through SPSS package along with Pearson coefficient correlation, Spearman coefficient correlation, ANOVA, multivariable regression and path analysis as well. There is a positive relationship between foreign mass media, self-tendency and imitation rate with the fashion trends. There is a negative relationship between religion with depend variable. There isn't a relationship between mass media and social class with fashion trends. The multivariable regression analysis shows that the independent variables explain 52.1% of changes in fashion trends. Variables like self-tendency, foreign mass media and imitation rate have the most influence on dependent variable. The direct, indirect and total influence on depend variable were 0.86, 0.37 and 1.23.
    کلید واژگان
    Fashion trends
    social class
    religion
    foreign mass media
    self-tendency
    imitation rate

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2016-03-01
    1394-12-11
    ناشر
    Islamic Azad University, Science and Research Branch
    سازمان پدید آورنده
    Department of Sociology, Andimeshk Branch, Islamic Azad University, Andimeshk, Iran
    Department of Sociology, Babol Branch, Islamic Azad University, Babol, Iran

    شاپا
    2228-7221
    URI
    http://ijss.srbiau.ac.ir/article_9089.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/308057

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب