نقش مدیریت دانش بر رقابت پذیری شرکت از طریق استراتژی تکنولوژی محور در صنعت کاشی و سرامیک ایران
(ندگان)پدیدآور
تقی پوریان, محمد جوادعلیزاده لطره, حمیدرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
با توجه به رقابت پذیری در صنعت کاشی و سرامیک ، هدف از این پژوهش بررسی نقش مدیریت دانش بر رقابت پذیری شرکت از طریق استراتژی تکنولوژی محور در  صنعت کاشی و سرامیک ایران می باشد. بدین منظور پرسش نامه ای مبتنی بر کار تحقیقاتی احمد و اسچرودر(2011) بین مدیران کارخانه های تولید کاشی و سرامیک ایران پخش و 87 پرسش نامه برای تحلیل جمع آوری شد. یافته های پژوهش حاصل از آزمون پیرسون و رگرسیون با نرم افزار اس پی اس نشان داد که استراتژی تکنولوژی محور اثر  مثبتی بر رقابت پذیری دارد. زمانی که شرکت های تولیدی از تمامی این سه بعد(وضعیت تکنولوژی فعال، انطباق فرآیند و آزمایش، منابع تکنولوژی مشترک)  به طور هم زمان در فرآیندهای خود به کار گیرند می تواند موجب رقابت پذیری اثربخش گردد، بنابراین مدیران شرکت باید نگاه جامع و کاملی نسبت به این ابعاد داشته باشند.
کلید واژگان
رقابت پذیریاستراتژی تکنولوژی محور
منابع تکنولوژی مشترک
شماره نشریه
42تاریخ نشر
2018-02-201396-12-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندجسازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس، ایرانکارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت ا... آملی، آمل، ایران




