• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
    • دوره 8, شماره 29
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
    • دوره 8, شماره 29
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدل وفاداری مشتری برای سیستم‌‌‌‌‌‌های توصیه‌‌‌‌‌‌گر در تجارت الکترونیک

    (ندگان)پدیدآور
    ابراهیمی, لیلامیرابی, وحید رضارنجبر, محمدحسینحسن‌پور, اسماعیل
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    2.718 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف اصلی این تحقیق، ارائه مدل وفاداری مشتری برای سیستم‌های توصیه‌گر تجارت الکترونیک است‌‌‌‌. مدل پیشنهادی، به کمک مدل موفقیت «سیستم اطلاعات دلون و مک‌لین» و مجموعه‌ای از عوامل شناخته‌شده از منابع موجود تدوین شده است‌‌‌‌.‌‌‌‌ برای آزمایش فرضیه‌های تحقیقی مدل تدوین‌شده،‌‌‌‌ نظرسنجی پرسشنامه‌ای انجام و داده‌های حاصل از 384 مشتری از یک وب‌سایت B2C جمع‌آوری شده است‌‌‌‌.‌‌‌‌ در اجرای آمار توصیفی و تحلیل‌های مسیر و اعتبارسنجی مدل پیشنهادی، از نرم‌افزار "اس پی اس اس" و "اسمارت پی ال اس" استفاده شده است‌‌‌‌.‌‌‌‌ نتایج «مدل‌‌سازی معادلات ساختاری»، نشان داد که عامل «اعتماد» دارای رابطه مهمی با رضایت مشتری در سیستم‌های توصیه‌گر تجارت الکترونیک است‌‌‌‌.‌‌‌‌ علاوه بر آن‌‌‌‌،‌‌‌‌ نتایج حاکی از آن است که رضایت از محصولات پیشنهادی، می‌تواند موجب ارتقاء وفاداری مشتری در سیستم‌های توصیه‌گر B2C شود‌‌‌‌.‌‌‌‌ مدل پیشنهادی، به مدیران تجارت الکترونیک برای بهبود سیستم‌های توصیه‌گر کمک خواهد کرد‌‌‌‌ و از طریق کسب وفاداری مشتریان‌‌‌‌،‌‌‌‌ فروش محصولات را در وب‌سایت‌های فروش آنلاین افزایش خواهد داد.
    کلید واژگان
    : تجارت الکترونیک‌‌‌‌
    وفاداری‌‌‌‌
    سیستم‌های توصیه‌گر‌‌‌‌
    اعتماد‌‌‌‌
    رضایت‌‌‌‌
    مدل دلون و مک‌لین

    شماره نشریه
    29
    تاریخ نشر
    2019-10-23
    1398-08-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبائی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم، ایران
    عضو هیئت‌علمی، گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز، تهران. (نویسنده مسئول): vrmirabi@yahoo.com
    عضو هیئت‌علمی، گروه حسابداری و مدیریت مالی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس
    عضو هیئت‌علمی، گروه مدیریت، واحد قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، قشم

    شاپا
    1735-112X
    2538-2527
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/ims.2019.10379
    http://ims.atu.ac.ir/article_10379.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/303106

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب