عوامل تأثیرگذار بر کارکرد رسانههای اجتماعی در تأمین مالی جمعی مؤسسات خیریه
(ندگان)پدیدآور
مبشر راد, فاطمهغنبر طهرانی, نسیمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
سازمانهای خیریه مردمنهاد باوجود ماهیت مستقل از منابع دولتی، میتوانند از تأمین مالی جمعی برای حصول چشماندازهای خود بهره ببرند. پیشرفت روزافزون فناوریهای اینترنتی و علاقهی جامعه بشری در استفاده از رسانههای اجتماعی، نقطه قوتی است که جای بررسی دارد. هدف این مقاله بررسی عوامل مؤثر بر کارکرد رسانههای اجتماعی در موفقیت تأمین مالی جمعی مؤسسات خیریه بوده که به روش تئوری داده بنیاد انجامگرفته است. در این راستا و به علت نبود پیشینه مطالعاتی دانشگاهی، نتایج گزارشهای سالانهی کشورها و مراکز تحقیقاتی و تجربیات مدیران مالی خیریهها، مطالعه و با بررسی سطر به سطر مطالب، کدگذاریهای تحلیل محتوا انجامشده است. مؤلفهها در هشت مقولهی نهایی دستهبندی، روایی سنجی و سپس در قالب الگوی پارادایم و فرضیات ارائه شدهاند. نتایج نشان میدهد که وجود استراتژی همراستای تأمین مالی، مدیریت کارآمد رسانهها و اعتبار سمن، علت شکلگیری موفق پروژه در بستر فناوری اطلاعات و کاربرد صحیح رسانهها بوده و تبلیغات و اشتراک رسانهای و ارتباطات خیرین با سمن، زمینهی ساختاری رشد را فراهم میکند؛ تا مقولهی محتوا القا و بودجه موردنیاز با موفقیت تأمین شود.
کلید واژگان
رسانههای اجتماعیمدل اهدای تأمین مالی جمعی
خیریه
تئوری داده بنیاد
شماره نشریه
24تاریخ نشر
2018-08-231397-06-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد، مهندسی صنایع، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه خوارزمی، تهران.(نویسنده مسئول)استادیار، گروه مهندسی صنایع، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه خوارزمی، تهران.
شاپا
1735-112X2538-2527




