تحلیل و رتبهبندی عوامل موثر بر پذیرش تجارت الکترونیک در شرکتهای کوچک و متوسط صنایع غذایی و آشامیدنی
(ندگان)پدیدآور
امیرخانی, امیر حسینطالعی فر, رضافاضلی کبریا, حامدفقیه, محمدباقرنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
تجارت الکترونیک از جمله موضوعات مهم در سالهای اخیر است که توجهات زیادی را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به خود معطوف کرده است. پایین آوردن هزینههای جمع آوری اطلاعات از مشتریان، دسترسی به طیف وسیعی از مشتریان و تعامل با شبکهای از تاثیر گذاران محیطی تنها پارهای از مزایای این تجارت است. با این وجود این تجارت در کشورمان همچون طفلی نوپا در آغاز راه خود بسر می برد از اینرو شناخت جوانب و زوایای مختلف نیازمند اهتمام محققان کشور است. لذا در پژوهش پیش رو ضمن معرفی این تجارت، عوامل موثر بر پذیرش چنین تجارتی براساس پژوهشی پیمایشی ـ توصیفی در شرکتهای کوچک و متوسط (SMEs) صنایع غذایی و آشامیدنی استان فارس مورد بحث قرار گرفته است. نتایج تحقیق حکایت از این حقیقت دارد که 5 عامل درون سازمانی، حمایتی، زمینه ای، تکنولوژیکی و محیطی عوامل موثر بر پذیرش چنین تجارتی هستند. همچنین تحلیل به کمک الگوی تاپسیس خاکستری(Grey Topsis) نشان داد که از میان عوامل فوق الذکر،دو عامل حمایتی و محیطی، مهمترین عوامل در پذیرش این تجارت است.
کلید واژگان
تجارت الکترونیکشرکتهای کوچک و متوسط
صنایع غذایی و آشامیدنی
استان فارس
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2013-02-191391-12-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نورتهراندانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی دانشگاه پیام نور تهران
دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی دانشگاه پیام نور تهران
دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی دانشگاه پیام نور تهران
شاپا
1735-112X2538-2527




