• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
    • دوره 1, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
    • دوره 1, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل و رتبه‌بندی عوامل موثر بر پذیرش تجارت الکترونیک در شرکت‌های کوچک و متوسط صنایع غذایی و آشامیدنی

    (ندگان)پدیدآور
    امیرخانی, امیر حسینطالعی فر, رضافاضلی کبریا, حامدفقیه, محمدباقر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    705.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تجارت الکترونیک از جمله موضوعات مهم در سال‌های اخیر است که توجهات زیادی را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به خود معطوف کرده است. پایین آوردن هزینه‌های جمع آوری اطلاعات از مشتریان، دسترسی به طیف وسیعی از مشتریان و تعامل با شبکه‌ای از تاثیر گذاران محیطی تنها پاره‌ای از مزایای این تجارت است. با این وجود این تجارت در کشورمان همچون طفلی نوپا در آغاز راه خود بسر می برد از اینرو شناخت جوانب و زوایای مختلف نیازمند اهتمام محققان کشور است. لذا در پژوهش پیش رو ضمن معرفی این تجارت، عوامل موثر بر پذیرش چنین تجارتی براساس پژوهشی پیمایشی ـ توصیفی در شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) صنایع غذایی و آشامیدنی استان فارس مورد بحث قرار گرفته است. نتایج تحقیق حکایت از این حقیقت دارد که 5 عامل درون سازمانی، حمایتی، زمینه ای، تکنولوژیکی و محیطی عوامل موثر بر پذیرش چنین تجارتی هستند. همچنین تحلیل به کمک الگوی تاپسیس خاکستری(Grey Topsis) نشان داد که از میان عوامل فوق الذکر،دو عامل حمایتی و محیطی، مهمترین عوامل در پذیرش این تجارت است.
    کلید واژگان
    تجارت الکترونیک
    شرکت‌های کوچک و متوسط
    صنایع غذایی و آشامیدنی
    استان فارس

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2013-02-19
    1391-12-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبائی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نورتهران
    دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی دانشگاه پیام نور تهران
    دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی دانشگاه پیام نور تهران
    دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی دانشگاه پیام نور تهران

    شاپا
    1735-112X
    2538-2527
    URI
    http://ims.atu.ac.ir/article_1167.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/302943

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب