دوره 3, شماره 9
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
تغییر جغرافیا و ساختار صنایع غذایی جهان و ارتقای جایگاه ایران (دانشگاه پیام نورPayame Noor University, 2019-11-22)چگونگی توزیع و پراکندگی فعالیتهای تولیدی و استقرار واحدها و بنگاههای صنعتی در مناطق مختلف به تصمیمات این واحدها برای مکانیابی بستگی دارد. از جمله عوامل مهم موثر بر این تصمیمگیری ها، ساختار بازار است. ساختار بازار یکی ...
 
- 
ساختار بازار و شرایط رقابتی در سیستم بانکی ایران (دانشگاه پیام نورPayame Noor University, 2019-11-22)موضوع رقابت در صنعت بانکداری در راستای اصلاح ساختار یکی از سیاستهای عمومی نظام بانکی در دهههای اخیر میباشد. این مطالعه با هدف تعیین ساختار بازار و شرایط رقابتی در سیستم بانکی ایران و شناسایی الگوی مناسب سیستم بانکی در ...
 
- 
ارزیابی تاثیر تنظیم قیمتی بازار انرژی بر میزان تقاضای انرژی: رویکرد رگرسیون کوانتایل (دانشگاه پیام نورPayame Noor University, 2019-11-22)این مقاله اثرات تنظیم قیمت انرژی خانگی و سوخت حمل و نقل را بر تقاضای خانوارها در ده کوانتایل مجزا طی سالهای 83-96 از طریق رگرسیون کوانتایل بررسی میکند. نتایج حاکی از آن است که، علامت کششهای قیمتی خودی بر اساس انتظار ...
 
- 
تاثیر تحریمهای بینالمللی بر صادرات زیربخشهای صنعتی ایران (دانشگاه پیام نورPayame Noor University, 2019-11-22)تجارت خارجی از دیرباز ابزاری برای دستیابی به محصولات با کمترین هزینه ممکن بوده و در راستای اهداف رفاهی حکومتها قرار داشته است. در این میان، تحریمها به دلیل ایجاد انحراف در روند طبیعی مبادلات اقتصادی بینالمللی، کشور تحت ...
 
- 
بررسی اثرات رفاهی تنوع در واردات کشور ایران (دانشگاه پیام نورPayame Noor University, 2019-11-22)از دیدگاه کروگمن، تنوع محصول نقش اصلی را در مدل های تجارت و رشد ایفا میکند. این پژوهش با استفاده از روش فینسترا (1994) و برودا و وایناشتاین (2006) منافع رفاهی تنوع کالایی واردات را برای کشور ایران در بازه زمانی 1393 تا ...
 



