دوره 2, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
سنجش پویای ضریب کشش تغییرات حدسی و قدرت بازاری در صنعت چاپ ایران (دانشگاه پیام نورPayame Noor University, 2018-06-22)در این مقاله ضمن معرفی معیار کشش تغییرات حدسی تلاش میشود که با بهرهگیری از دادههای فصلی صنعت چاپ ایران طی سالهای 1393- 1375 در سطح کد دورقمی ISIC مرکز آمار ایران نسبت به سنجش و اندازهگیری پویای قدرت بازاری در این صنعت ...
 
- 
تأثیرتمرکز صنعتی و نابرابریهای آموزشی بر بهرهوری نیروی کار واحدهای صنعتی در ایران (دانشگاه پیام نورPayame Noor University, 2018-06-22)تمرکز صنعتی که یکی از خصوصیات ساختاری بخش کسب و کار است، به نحوة توزیع بازار بین بنگاههای تولیدی صنایع مختلف اشاره میکند. ازاینرو، این مطالعه تأثیر تمرکز جغرافیایی صنایع و ضریب جینی سطح تحصیلات (بهعنوان شاخص کیفیت ...
 
- 
کاربرد روش تصمیم گیری چند معیاره MCDMجهت تعیین عوامل موثر بر بهرهوری کل بخش آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی (دانشگاه پیام نورPayame Noor University, 2018-06-22)هدف این تحقیق، سنجش و ارزیابی بهرهوری کل (کارایی و اثربخشی) در شرکت آبفار استان آذربایجان غربی در دورة 1395-1388 است. اثربخشی با استفاده از ابزار پرسشنامه و آزمون ANOVA اندازهگیری و کارایی از طریق انواع هزینهها ارزیابی ...
 
- 
تجزیه و تحلیل اثرتکانه ناشی ازتوسعه بازارهای مالی و مخارج سلامت بر بهرهوری نیروی کار بخش صنعت (دانشگاه پیام نورPayame Noor University, 2018-06-22)در بسیاری از کشورها، سرمایهگذاری در نیروی انسانی و ارتقا کیفیت آن، بیشترین نقش را در افزایش بهرهوری و رشد اقتصادی داشته است. از سوی دیگر تأثیر توسعه بازارهای مالی در افزایش بهرهوری و توسعه اقتصادی قابل توجه است. بر همین ...
 
- 
ارزیابی رفتار انتقال قیمت در صنعت گوشت استان آذربایجانشرقی (دانشگاه پیام نورPayame Noor University, 2018-06-22)در این مطالعه با استفاده از آمارهای هفتگی قیمت در سالهای 1393-1392، چگونگی انتقال قیمت و رابطة علیت میان سطوح مختلف بازار گوشت گوسفند و گاو در استان آذربایجانشرقی بررسی شده است. مطابق نتایج آزمون ریشة واحد دیکی فولر ...
 
- 
ارزیابی اثر اعتبارات و تنوع سازی درآمد بر کارایی هزینة بانکهای ایران (دانشگاه پیام نورPayame Noor University, 2018-06-22)رقابت در سیستم بانکی به واسطه ورود بانکهای جدید در سالهای اخیر افزایش یافته است. بنابراین، بانکها برای افزایش سهم بازاری خود سیاستهای متفاوتی را در پیش میگیرند. تنوع سازی درآمدی و رشد اعتبارات از جمله سیاستهایی هستند ...
 



