نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرهنورد, فرج الهfa_IR
dc.contributor.authorجوکار, علیfa_IR
dc.contributor.authorطاهرپور, حبیبfa_IR
dc.contributor.authorرسولی, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:26:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:26:18Z
dc.date.available1399-07-09T06:26:18Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:26:18Z
dc.date.issued2019-03-21en_US
dc.date.issued1398-01-01fa_IR
dc.date.submitted2018-02-01en_US
dc.date.submitted1396-11-12fa_IR
dc.identifier.citationرهنورد, فرج اله, جوکار, علی, طاهرپور, حبیب, رسولی, مهدی. (1398). تدوین چارچوبی برای پاسخگویی اجتماعی سازمان‌های دولتی ایران. فصلنامه علمی مدیریت سازمان‌های دولتی, 7(226), 115-134. doi: 10.30473/ipom.2019.36912.2905fa_IR
dc.identifier.issn2322-522X
dc.identifier.issn2538-600X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30473/ipom.2019.36912.2905
dc.identifier.urihttp://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_5716.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/302320
dc.description.abstractپاسخگویی اجتماعی سازمان‌های دولتی یکی از الزامات حاکمیت عمومی در کشور است. این نوع پاسخگویی برای واکنش به گروه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد. هدف این پژوهش تدوین چارچوبی برای استقرار پاسخگویی اجتماعی در سازمان‌های بخش دولتی ایران مبتنی‌بر روش کیفی داده‌بنیاد است. جامعة آماری این پژوهش شامل خبرگانی است که در حوزة پاسخگویی اجتماعی دارای دانش کافی و تجربه عملی هستند. با توجه به چارچوب پژوهش، برای گردآوری داده‌های موردنیاز پژوهش از روش نیمه ساخت‌یافته مبتنی‌بر نرم‌افزار Atlas ta استفاده شده است. پس از تحلیل متن مصاحبه‌ها، ابعاد سنجش پاسخگویی اجتماعی (شفاف‌سازی، مشارکت‌جویی، ارزشیابی عملکرد، رسیدگی به شکایات، خدمات پایدار و برآورده‌سازی) به‌عنوان مقوله محوری و متغیرهای علّی، میانجی و تعدیل‌کننده شناسایی شده و چارچوب نهایی تدوین شد. یافته­های پژوهش نشان می‌دهد که الزامات بین‌المللی، نوع مأموریت سازمان، فرهنگ‌سازمانی، الزامات قانونی، وجهه سازمانی و بلوغ فکری جامعه از عوامل مؤثر بر استقرار پاسخگویی اجتماعی در سازمان‌های دولتی است. در ضمن، استقرار پاسخگویی اجتماعی در سازمان‌های دولتی موجب پیامدهایی مانند افزایش اعتماد عمومی، رضایت عمومی و رشد و تعالی جامعه است.fa_IR
dc.format.extent953
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانـشـگـاه پــیــام نـــورfa_IR
dc.publisherPayame Nour Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی مدیریت سازمان‌های دولتیfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Journal of Public Organzations Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30473/ipom.2019.36912.2905
dc.subjectپاسخگویی اجتماعیfa_IR
dc.subjectقرارداد اجتماعیfa_IR
dc.subjectواکنشfa_IR
dc.subjectشفافیتfa_IR
dc.subjectو مشارکتfa_IR
dc.subjectاداره امور عمومیfa_IR
dc.titleتدوین چارچوبی برای پاسخگویی اجتماعی سازمان‌های دولتی ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeاکتشافیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت دولتی، موسسة عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت دولتی، موسسه عالی آموزش و پزوهش مدیریت و برنامه‌ریزی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت دولتی، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت دولتی، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue226
dc.citation.spage115
dc.citation.epage134


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد