• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نظام ها و خدمات اطلاعاتی
    • دوره 6, 1,2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نظام ها و خدمات اطلاعاتی
    • دوره 6, 1,2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدل‌ها و الگوهای سنجش و اندازه‌گیری سرانه مطالعه در ایران

    (ندگان)پدیدآور
    امیدعلی, قاسمنورمحمدی, حمزه علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.154 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: این پژوهش به منظور شناسایی و تحلیل استانداردها، معیارها و شاخص‌های سنجش و اندازه‌گیری سرانه مطالعه در ایران بر اساس مطالعات اسنادی و اجماع نظر متخصصان حوزه مطالعه انجام‌شده است. روش‌شناسی: این پژوهش از نوع پیمایشی و اسنادی بود. همچنین، بخش‌هایی از پژوهش، با تکیه بر متون انجام‌ و برای گردآوری اطلاعات موردنیاز ، از روش دلفی استفاده‌شده است. یافته‌ها: در دور اول پرسشنامه، 87 شاخص گردآوری شد که 5 شاخص مربوط به تعاریف، 5 شاخص منابع مطالعاتی با کاربرد غیردرسی و درسی (تحصیلی) و 2 شاخص به منابع مطالعاتی با کاربرد شغلی و حرفه‌ای، 7 شاخص به منابع کتابی (کتاب، مجله و روزنامه)، 11 شاخص به منابع غیر‌کتابی کاغذی، 6 شاخص به منابع غیر‌کتابی غیرکاغذی (فقط دیداری)، 36 شاخص به منابع غیرکتابی غیرکاغذی (دیداری- شنیداری)، 6 شاخص به عنوان شاخص‌های میانجی، 4 شاخص به عنوان شاخص‌های کتابخانه‌ای (ورودی) و 5 شاخص به عنوان شاخص‌های انتشارات انتخاب‌شده‌اند. نتیجه‌گیری: در بررسی میانگین‌های به دست آمده از شاخص‌های دور اول، مشاهده می‌شود که بالای 50 درصد از متخصصان، در انتخاب 53 شاخص از مجموع شاخص‌ها، باهم وحدت نظر داشته‌اند و به عبارتی بر سر این شاخص‌ها به توافق رسیده‌اند.
    کلید واژگان
    سرانه مطالعه
    مدل‌های سرانه مطالعه
    مطالعه

    شماره نشریه
    12
    تاریخ نشر
    2017-05-22
    1396-03-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی کارشناسی ارشد علم‌سنجی، گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی، دانشگاه شاهد، تهران، ایران
    دانشیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه شاهد، تهران، ایران

    شاپا
    2251-7626
    URI
    http://iss.srbiau.ac.ir/article_13455.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/298262

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب