نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنواده توپچی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorباقریان, غلامحسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:13:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:13:51Z
dc.date.available1399-07-09T06:13:50Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:13:51Z
dc.date.issued2019-05-22en_US
dc.date.issued1398-03-01fa_IR
dc.date.submitted2018-10-27en_US
dc.date.submitted1397-08-05fa_IR
dc.identifier.citationنواده توپچی, حسین, باقریان, غلامحسین. (1398). تدوین الگوی راهبردی ساختار و مدیریت امور حمل‌ونقل هوایی کشور. فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی, 3(9), 315-342.fa_IR
dc.identifier.urihttps://issk.sndu.ac.ir/article_617.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/298094
dc.description.abstractحمل‌ونقل هوایی به‌عنوان پیشران توسعه در جوامع مختلف شناخته می‌شود و از آثار راه‌اندازی حمل‌ونقل هوایی در هر شهری، توسعه آن شهر و منطقه مربوط به آن می‌باشد. تأثیر صنعت حمل‌ونقل بر رشد و توسعه اقتصادی، قابل ملاحظه است و از 1.5  تا 2.5 درصد رشد اقتصادی در کشور‌ها مربوط به این حوزه می‌باشد، با اینکه در برخی از کشورها از میزان بیشتری نیز برخوردار است؛ بنابراین و با عنایت به  اهمیت این حوزه، داشتن مدل و الگویی برای توسعه این صنعت ضرورتی انکارناپذیر است و با در نظر گرفتن تفکر دینی که بن‌مایه تشکیل جمهوری اسلامی ایران است، لازم است این الگو علاوه بر رعایت نکات تجربی و مطالعات محیطی مبتنی بر نظرات ولایت فقیه باشد. هدف از این مقاله ارائه مدل راهبردی ساختار و مدیریت این حوزه می‌باشد. روش تحقیق در این مقاله روش‌های توصیفی–تحلیلی و موردی –زمینه‌ای می‌باشند و جامعه آماری متشکل از مدیران و کارشناسان ارشد حوزه حمل‌ونقل هوایی و تعداد آن‌ها با استفاده از فرمول کوکران برابر 67 نفر بوده است. ابزارهای گردآوری اطلاعات؛ شامل اسناد کتابخانه‌ای، مصاحبه و پرسشنامه بوده است و روش تحلیل اطلاعات استفاده از آمارهای توصیفی و استنباطی بوده و برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از روش‌ها و توزیع‌های آماری و آزمون فرض استفاده شده است. با استفاده از نتایج به‎دست‎آمده، مدل ساختار و مدیریت امور حمل‌ونقل هوایی کشور به دست آمده و این مدل شامل بخش‌های  ارائه‌دهندگان خدمات حاکمیتی؛ شامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، وزارت اطلاعات، گمرک و بخش نظارت بر ایمنی و سوانح؛ تشکیلات اجرایی؛ شامل بازیگرانی که در این حوزه خدمات ارائه می‌دهند و در نهایت تشکیلات ستادی و هدایت‌کننده؛ شامل وزارت راه و شهرسازی، سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) و سازمان هواپیمایی کشوری ایران می‌باشند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی -دانشکده مدیریت راهبردیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملیfa_IR
dc.relation.ispartofInterdisciplinary Studies on Strategic Knowledgeen_US
dc.subjectالگوی راهبردیfa_IR
dc.subjectمدیریتfa_IR
dc.subjectسیاست‌گذاریfa_IR
dc.subjectساختار حمل‌ونقل هواییfa_IR
dc.titleتدوین الگوی راهبردی ساختار و مدیریت امور حمل‌ونقل هوایی کشورfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه عالی دفاع ملیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی و نویسنده مسئولfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue9
dc.citation.spage315
dc.citation.epage342


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد