نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقطره سامانی, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorحسینی مطلق, سید مهدیfa_IR
dc.contributor.authorیعقوبی, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorجوکار, عباسfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:13:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:13:35Z
dc.date.available1399-07-09T06:13:35Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:13:35Z
dc.date.issued2016-09-22en_US
dc.date.issued1395-07-01fa_IR
dc.date.submitted2015-09-21en_US
dc.date.submitted1394-06-30fa_IR
dc.identifier.citationقطره سامانی, محمدرضا, حسینی مطلق, سید مهدی, یعقوبی, سعید, جوکار, عباس. (1395). ارائه یک مدل احتمالی استوار چند هدفه برای مسأله مکان‌یابی- مسیریابی دو سطحی با گذاشت و برداشت همزمان و پنجره های زمانی (به همراه نمونه کاربردی). فصلنامه مهندسی حمل و نقل, 8(1), 53-73.fa_IR
dc.identifier.issn2008-6598
dc.identifier.urihttp://jte.sinaweb.net/article_77371.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/298004
dc.description.abstractمسأله مکان‌یابی مسیریابی بدلیل کاربردهای آن در دنیای واقعی از جمله مسائلی است که در ادبیات موضوع مورد توجه بسیاری از نویسندگان واقع شده است. در این مقاله مدل گسترش یافته در حالت دوسطحی و با فرض ارسال چند کالایی به مشتریان، گذاشت و برداشت همزمان و با لحاظ پنجره زمانی نرم ارائه شده است. در این مقاله علاوه بر کمینه‌سازی هزینه‌های مرتبط با مکان‌یابی و حمل و نقل، کمینه‌سازی هزینه‌های ناشی از مصرف سوخت نیز به عنوان تابع هدف دوم در نظر گرفته شده است. رویکردهای مختلفی برای برخورد با عدم قطعیت ارائه شده که از جمله این رویکردها می توان به مدل های بهینه سازی استوار اشاره کرد. در این مقاله مقدار تقاضای مشتریان در حالت غیرقطعی و در قالب سناریو‌های مختلف با مقادیر گسسته در نظر گرفته شده و مدلسازی این مسأله با استفاده از روش بهینه سازی P-Robust بصورت برنامه‌ریزی مختلط عدد صحیح صورت پذیرفته است. در نهایت از اطلاعات و داده‌های یک شرکت توزیع قطعات یدکی در ایران برای حل مدل استفاده شده و نتایج حاصل از حل مسأله نمونه و تحلیل حساسیت روی مقادیر مختلف پارامتر p ارائه شده است. نتایج محاسبات نشان می‌دهد که با صرف نظر کردن از افزایش جزئی در هزینه‌های انتظاری سیستم، می‌توان کاهش قابل ملاحظه‌ای در هزینه‌ سناریوهای موجود به وجود آورد.fa_IR
dc.format.extent1190
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهfa_IR
dc.publisherParseh Designers Transportation Research Instituteen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مهندسی حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Journal of Transportation Engineeringen_US
dc.subjectمکان‌یابی- مسیریابیfa_IR
dc.subjectبهینه سازی استوارfa_IR
dc.subjectدو سطحیfa_IR
dc.subjectچند هدفهfa_IR
dc.subjectگذاشت و برداشت همزمانfa_IR
dc.subjectمهندسی صنایعfa_IR
dc.titleارائه یک مدل احتمالی استوار چند هدفه برای مسأله مکان‌یابی- مسیریابی دو سطحی با گذاشت و برداشت همزمان و پنجره های زمانی (به همراه نمونه کاربردی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترا مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترا مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue1
dc.citation.spage53
dc.citation.epage73


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد