تحلیلی بر جهتگیری سیاستها در توسعه زیرساختهای حمل و نقل پایدار: بکارگیری مدلسازی معادلات ساختاری (SEM)
(ندگان)پدیدآور
فلاح زواره, محسنمهدی زاده, میلادنوع مدرک
Textعلمی - پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
یکی از سوالات مهم سیاستگذاران در کشور این است که برای کاهش آلودگی و مشکلات استفاده بیش از حد خودروهای شخصی در شهرها آیا بهتر است نخست به فرهنگسازی پرداخت یا زیرساختهای حمل و نقلی پایدار را توسعه داد؟ تحقیق حاضر قصد دارد تا با گردآوری دادههای مربوط به هنجارهای محیطزیستی مربوط به استفاده از خودروهای شخصی (فرهنگ-سازی) و دادههای مربوط به زیرساختهای پایدار حمل و نقلی از طریق پرسشگری میدانی (توزیع بیش از 1000 پرسشنامه) به سوال تحقیق پاسخ دهد. نتایج مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) برای آزمودن فرضیه تحقیق شامل ارتباط دو دسته متغیر مستقل و پنهان "فرهنگسازی" و "زیرساخت" بر انتخاب شیوه پایدار (متغیر وابسته) حاکی از برازش خیلی خوب مدل است (Χ²/df=2.87, p
کلید واژگان
توسعه زیرساختفرهنگسازی
مدلسازی معادلات ساختاری
مدل فعالسازی هنجار
برنامه ریزی حمل و نقل
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2020-03-201399-01-01
ناشر
پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهParseh Designers Transportation Research Institute
سازمان پدید آورنده
استادیار، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایراندانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران




