• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مهندسی حمل و نقل
    • دوره 10, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مهندسی حمل و نقل
    • دوره 10, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی باند امپدانس برای مدارهای راه فرکانس صوتی در خطوط ریلی

    (ندگان)پدیدآور
    منشی زاده, منیرهصندیدزاده, محمدعلی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.021 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    باند امپدانس تجهیزی با مقاومت کم و رآکتانس نسبتاً بالا متشکل از یک سیم­پیچ  با هسته آهنی به موازات خازن پولی­پروپیلن است، که به منظور فراهم آوردن یک مسیر پیوسته برای بازگشت جریان ترکشن در حوالی نقاط ایزوله خط و امکان فعالیت مفاصل در سیستم سیگنالینگ و نیز کمک به انتقال جریان ترکشن به پست­های الکتریکی به کار می­رود. در واقع وظیفه اصلی باند امپدانس این است که عبور جریان سیگنالینگ را محدود نماید، اما امکان عبور جریان ترکشن را فراهم سازد؛ از این رو یکی از اجزاء مهم در سیستم های سیگنالینگ و ترکشن خطوط ریلی برقی محسوب می­شود. در این تحقیق با هدف بهبود کارکرد مدارهای راه سیستم سیگنالینگ که یکی از ابزارهای ضروری در کنترل اتوماتیک قطار در خطوط ریلی مدرن هستند، به تحلیل و ارزیابی ساختمان و عملکرد باندهای امپدانس –مدل B3-4000A- بکارگرفته­شده برروی مدارهای راه فرکانس صوتی بدون مفصل در خط دوم متروی تهران پرداخته می­شود. به این ترتیب که ابتدا مدل کاملی از یک بخش از خط مترو –به عنوان یک نمونه واقعی- با در نظرگرفتن پارامترهای هندسی و الکتریکی، شامل مدل پست های ترکشن (پست های RS)، ریل های حرکت و ریل سوم، قطار و نیز باندهای امپدانس نصب‌شده بر روی مدارهای راه فرکانس صوتی TI21-Mبا در نظر گرفتن شرایط نصب ارائه می­گردد؛ سپس مدل معرفی شده در نرم افزار Pspice شبیه­سازی شده و اثرات ناشی از تغییر متغیرهای الکتریکی و فیزیکی مختلف، بر باندهای امپدانس و متعاقباً سیستم‌های مدارراه بررسی می­شود. در انتها نیز نتایج شبیه­سازی به همراه مقایسه و نتایج تحلیلی ارائه می­گردد.
    کلید واژگان
    باند امپدانس
    سیستم ترکشن DC
    مدارراه فرکانس صوتی
    مدارراه TI21-M
    راه آهن برقی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2019-03-21
    1398-01-01
    ناشر
    پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسه
    Parseh Designers Transportation Research Institute
    سازمان پدید آورنده
    دانش‌آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی راه‌آهن، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
    دانشیار، دانشکده مهندسی راه‌آهن، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران

    شاپا
    2008-6598
    URI
    http://jte.sinaweb.net/article_54264.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297879

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب