• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مهندسی حمل و نقل
    • دوره 6, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مهندسی حمل و نقل
    • دوره 6, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه مدل پیش بینی شدت تصادفات عابران پیاده در راه های برون شهری

    (ندگان)پدیدآور
    صاحبی, سینامیربها, بابکماهپور, علیرضانوروزعلیایی, محمدحسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    580.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مطالعه حاضر با هدف پیش بینی و ارزیابی عوامل موثر بر شدت تصادفات عابران پیاده در را ههای برو نشهری انجام شده است. به این سبب، عوامل موثر بر جرحی یا فوتی بودن تصادفات عابران پیاده در را ههای برو نشهری استان تهران، طی سا لهای 1388 الی 1390 ، با استفاده از مدل لوجیت دوتایی مورد تحلیل قرار گرفت. متغیرهای بررسی شده در این مدل شامل ویژگ یهایی نظیر مشخصات راننده، زمان وقوع تصادف، وسیله نقلیه درگیر در تصادف، مقصر بودن عابر پیاده، فاصله از نزدیک ترین پاسگاه، علت تامه ثبت شده در صحنه تصادف و تعداد وسایل درگیر در تصادف می شوند. نتایج نشان م یدهند که تخطی عابر پیاده، وقوع تصادف در هنگام عصر، وقوع تصادف در مناطق دشتی، وزن خودرو مواجه شده با عابر پیاده و تعداد خودروهای درگیر در تصادف مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر شدت جراحت عابران پیاده در راه های برو نشهری هستند. بررسی های پس از ساخت مدل نشان داد، تخطی عابر پیاده، دارای بیشترین اثر حاشیه درمیان متغیرهای معنادار است. ماتریس ب ینظمی مدل پیشنهادی نشان م یدهد مدل ارائه شده، از قابلیت مناسبی در تخمین شدت تصادفات برخوردار است. مدل ساخته شده، 100 درصد تصادفات جرحی، 6 درصد تصادفات فوتی و 65 درصد کل تصادفات را به درستی پی شبینی کرده است. با توجه به اینکه ضرایب مدل ساخته شده معنادار هستند و بر اساس ماتریس ب ینظمی دقت پی شبینی مدل )% 65 ( نیز مناسب است، نتیج هگیری های حاصل از تفسیر مدل می تواند قابل قبول و قابل استناد باشد. نتایج این مقاله می تواند مسئولان مربوط را در شناخت بیشتر ماهیت تصادفات و ارائ ه برنام ههای کنترلی و نظارتی بیشتر یاری کند..
    کلید واژگان
    مدل پی شبینی
    شدت تصادفات
    را ههای برو نشهری
    لوجیت

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2015-03-21
    1394-01-01
    ناشر
    پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسه
    Parseh Designers Transportation Research Institute
    سازمان پدید آورنده
    دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرس و کارشناس پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسه
    دانشکده مهندسی، دانشگاه بین المللی امام خمینی، قزوین
    دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرس و کارشناس ارشد پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسه
    پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسه

    شاپا
    2008-6598
    URI
    http://jte.sinaweb.net/article_12003.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297856

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب