• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مهندسی حمل و نقل
    • دوره 8, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مهندسی حمل و نقل
    • دوره 8, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه روش توسعه مدل زوال هندسی خطوط ریلی: رگرسیون یا زنجیره مارکف

    (ندگان)پدیدآور
    اسلامی خوزانی, امیرحسینگل رو, امیرباقری, مرتضی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    936.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه مزایای استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی مانند ایمنی، ظرفیت جابجایی بالا و کاهش آلودگی های زیست محیطی موجب گسترش روزافزون آن گردیده است. به منظور ایجاد اطمینان از عملکرد مناسب این سیستم، برنامهریزی عملیات نگهداری و تعمیرات خطوط ریلی امری اجتناب ناپذیر است. یکی از ملزومات اصلی این نوع برنامه ریزی توسعه مدل زوال خطوط ریلی است که به کمک آن می توان فهمید چه زمانی وضعیت خطوط ریلی از حداقل قابل قبول مورد نظر تنزل می یابد و نیاز به عملیات نگهداری و تعمیر دارد. یکی از مهم ترین شاخص هایی که بیان کننده زوال هندسی خطوط ریلی است شاخص کیفیت خط می باشد. تا بحال تلاش اندکی در خصوص ساخت مدلی برای این شاخص توسط محققین صورت گرفته است. هدف اصلی این مقاله ارائه روش توسعه مدل زوال هندسی خطوط ریلی می باشد. در این تحقیق، مدل زوال خطی به روش تحلیل رگرسیون با استفاده از شاخص کیفیت خط و بر اساس دو سال اطلاعات برداشت شده توسط ماشین اندازه گیر خط توسعه یافته و همچنین مدل زوال احتمالاتی با استفاده از روش زنجیره مارکوف تدوین گردیده است. ماتریس های انتقال در زنجیره مارکوف بر اساس نظر کارشناسان خبره و بررسی اطلاعات برداشت شده توسط ماشین‌های اندازه گیر خط بدست آمده است. نهایتا مدل های زوال بدست آمده از روش رگرسیون و زنجیره مارکوف با یکدیگر مقایسه شده و نتیجه گیری شد که نرخ زوال هندسی خط به روش زنجیره مارکوف از روش خطی اندکی کمتر است که این تفاوت از لحاظ آماری معنی دار نیست.
    کلید واژگان
    نرخ زوال
    ماشین اندازه‌گیر‌خط
    ماتریس های انتقال
    رگرسیون
    زنجیره مارکوف
    زیرساختهای حمل و نقل

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2017-03-21
    1396-01-01
    ناشر
    پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسه
    Parseh Designers Transportation Research Institute
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس شرکت مهندسی بین المللی ایریتک
    هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر
    هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت

    شاپا
    2008-6598
    URI
    http://jte.sinaweb.net/article_77373.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297845

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب