• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مهندسی حمل و نقل
    • دوره 5, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مهندسی حمل و نقل
    • دوره 5, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش نانورس و نانو آهک هیدراته در حساسیت رطوبتی مخلوط های آسفالتی

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    3.881 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مواد نانو در سال‌های اخیر برای بهبود خواص رئولوژیکی قیر و افزایش مشخصات مکانیکی مخلوط‌‌های آسفالتی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. بالا بودن هزینه‌های تولید نانو مواد، از جمله موانعی است که استفاده از این‌گونه مواد را محدود به کارهای آزمایشگاهی و تحقیقاتی کرده و مانع کاربرد گسترده آنها در پروژه‌ها شده است. در این تحقیق سعی شده با استفاده از روش‌های فنی مناسب که انجام آنها از نظر اقتصادی نیز توجیه پذیر باشد، آهک هیدراته به نانوآهک هیدراته تبدیل شود. سپس اثر آن بر حساسیت رطوبتی مخلوط‌های آسفالتی حاوی نانورس و آهک هیدراته مقایسه شود. با استفاده از آسیاب گلوله‌ای سیاره‌ای1 در مدت زمان و سرعت چرخش معین و با استفاده از عامل کنترل کننده فرآیند، میانگین اندازه ذرات آهک هیدراته از 760 نانومتر به 281 نانومتر رسید. میانگین اندازه ذرات نانوآهک هیدراته با استفاده از میکروسکوپ الکترونی روبشی و همچنین نمودارهای دستگاه تشخیص داده شد. نتایج آزمایش کشش غیرمستقیم مخلوط آسفالتی در دو حالت خشک و اشباع نشان داد که نسبت مقاومت کششی مخلوط اصلاح شده با پنج درصد نانوآهک هیدراته (از وزن قیر)، 52 درصد نسبت به نمونه شاهد و نوزده درصد نسبت به نمونه اصلاح شده با بیست درصد آهک هیدراته (از وزن قیر) افزایش داشته است. به علاوه افزودن دو درصد نانورس(Closite 30B) باعث افزایش 49درصدی نسبت مقاومت کششی شده است.
    کلید واژگان
    مخلوط آسفالتی
    نانوآهک هیدراته
    نانورس
    حساسیت رطوبتی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2014-03-21
    1393-01-01
    ناشر
    پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسه
    Parseh Designers Transportation Research Institute

    شاپا
    2008-6598
    URI
    http://jte.sinaweb.net/article_6021.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297825

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب