نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحقی, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorپورعلیخانی, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorصداقت نیا, سعیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:12:56Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:12:56Z
dc.date.available1399-07-09T06:12:56Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:12:56Z
dc.date.issued2019-12-22en_US
dc.date.issued1398-10-01fa_IR
dc.date.submitted2018-04-27en_US
dc.date.submitted1397-02-07fa_IR
dc.identifier.citationحقی, محمدرضا, پورعلیخانی, مسعود, صداقت نیا, سعید. (1398). ارزیابی رضایتمندی شهروندان از طراحی و جانمایی ایستگاه های مترو، نمونه مطالعه: ایستگاه دانشگاه علم و صنعت خط 2 مترو تهران. فصلنامه مهندسی حمل و نقل, 11(2), 461-475.fa_IR
dc.identifier.issn2008-6598
dc.identifier.urihttp://jte.sinaweb.net/article_79505.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297792
dc.description.abstractامروزه توسعه کمی و کیفی شبکه مترو در کلانشهرها به عنوان یکی از راهبردهای اصلی در مدیریت شهری تلقی می­شود. لیکن در کنار توسعه شبکه مترو باید به نیازمندی­ها و توقعات مردم نیز توجه داشت تا از طریق افزایش رضایتمندی مردم، سهم استفاده از شبکه مترو نسبت به خودروهای شخصی افزایش یابد. توسعه زیرساخت­ها در کنار برنامه­ریزی مناسب است که معنی پیدا خواهد کرد. عدم کیفیت مطلوب سفرها در حمل و نقل عمومی، آسایش روانی را از شهروندان سلب خواهد کرد و زمینه نارضایتی شهروندان را فراهم می­سازد که نهایتا به کاهش استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی منجر خواهد شد. بنابراین در پژوهش حاضر با روش تحلیلی- تفسیری به استخراج شاخص­های ارزیابی کیفیت و جانمایی ایستگاه­های مترو از منابع داخلی و خارجی پرداخته شده و پرسشنامه­ای بر اساس طیف لیکرت تنظیم شده است. در ادامه، 150 پرسشنامه به کمک مردم حاضر در ایستگاه مترو دانشگاه علم و صنعت تکمیل و با مدل تحلیل عاملی اکتشافی و رگرسیون چندمتغیره خطی تحلیل شده­اند. نتایج نشان می­دهند عوامل اصلی تبیین­کننده کیفیت ایستگاههای مترو به ترتیب شامل «دسترسی»، «زیبایی­شناسی»، «تسهیلات رفاهی اولیه»، «موقعیت استقرار»، «تسهیلات رفاهی ثانویه» و «نگهداری و مراقبت» است. همچنین بر اساس نتایج تفصیلی­تر، اقدامات دارای اولویت برای افزایش رضایتمندی مردم از ایستگاه مترو دانشگاه علم و صنعت مربوط به «پارکینگ دوچرخه و موتورسیکلت»، «رنگ و تصاویر دیواری» و «دسترسی و حرکت معلولین و ناتوانان جسمی» است.fa_IR
dc.format.extent390
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهfa_IR
dc.publisherParseh Designers Transportation Research Instituteen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مهندسی حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Journal of Transportation Engineeringen_US
dc.subjectحمل و نقل پایدارfa_IR
dc.subjectحمل و نقل عمومیfa_IR
dc.subjectسیستم قطار شهریfa_IR
dc.subjectایستگاه متروfa_IR
dc.subjectتهرانfa_IR
dc.subjectمعماری و شهرسازیfa_IR
dc.titleارزیابی رضایتمندی شهروندان از طراحی و جانمایی ایستگاه های مترو، نمونه مطالعه: ایستگاه دانشگاه علم و صنعت خط 2 مترو تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار ، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه هنر اسلامی تبریز، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue2
dc.citation.spage461
dc.citation.epage475


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد