| dc.contributor.author | حقی, محمدرضا | fa_IR | 
| dc.contributor.author | پورعلیخانی, مسعود | fa_IR | 
| dc.contributor.author | صداقت نیا, سعید | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T06:12:56Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T06:12:56Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T06:12:56Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T06:12:56Z |  | 
| dc.date.issued | 2019-12-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1398-10-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2018-04-27 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1397-02-07 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | حقی, محمدرضا, پورعلیخانی, مسعود, صداقت نیا, سعید. (1398). ارزیابی رضایتمندی شهروندان از طراحی و جانمایی ایستگاه های مترو، نمونه مطالعه: ایستگاه دانشگاه علم و صنعت خط 2 مترو تهران. فصلنامه  مهندسی حمل و نقل, 11(2), 461-475. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2008-6598 |  | 
| dc.identifier.uri | http://jte.sinaweb.net/article_79505.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297792 |  | 
| dc.description.abstract | امروزه توسعه کمی و کیفی شبکه مترو در کلانشهرها به عنوان یکی از راهبردهای اصلی در مدیریت شهری تلقی میشود. لیکن در کنار توسعه شبکه مترو باید به نیازمندیها و توقعات مردم نیز توجه داشت تا از طریق افزایش رضایتمندی مردم، سهم استفاده از شبکه مترو نسبت به خودروهای شخصی افزایش یابد. توسعه زیرساختها در کنار برنامهریزی مناسب است که معنی پیدا خواهد کرد. عدم کیفیت مطلوب سفرها در حمل و نقل عمومی، آسایش روانی را از شهروندان سلب خواهد کرد و زمینه نارضایتی شهروندان را فراهم میسازد که نهایتا به کاهش استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی منجر خواهد شد. بنابراین در پژوهش حاضر با روش تحلیلی- تفسیری به استخراج شاخصهای ارزیابی کیفیت و جانمایی ایستگاههای مترو از منابع داخلی و خارجی پرداخته شده و پرسشنامهای بر اساس طیف لیکرت تنظیم شده است. در ادامه، 150 پرسشنامه به کمک مردم حاضر در ایستگاه مترو دانشگاه علم و صنعت تکمیل و با مدل تحلیل عاملی اکتشافی و رگرسیون چندمتغیره خطی تحلیل شدهاند. نتایج نشان میدهند عوامل اصلی تبیینکننده کیفیت ایستگاههای مترو به ترتیب شامل «دسترسی»، «زیباییشناسی»، «تسهیلات رفاهی اولیه»، «موقعیت استقرار»، «تسهیلات رفاهی ثانویه» و «نگهداری و مراقبت» است. همچنین بر اساس نتایج تفصیلیتر، اقدامات دارای اولویت برای افزایش رضایتمندی مردم از ایستگاه مترو دانشگاه علم و صنعت مربوط به «پارکینگ دوچرخه و موتورسیکلت»، «رنگ و تصاویر دیواری» و «دسترسی و حرکت معلولین و ناتوانان جسمی» است. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 390 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسه | fa_IR | 
| dc.publisher | Parseh Designers Transportation Research Institute | en_US | 
| dc.relation.ispartof | فصلنامه  مهندسی حمل و نقل | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Quarterly Journal of Transportation Engineering | en_US | 
| dc.subject | حمل و نقل پایدار | fa_IR | 
| dc.subject | حمل و نقل عمومی | fa_IR | 
| dc.subject | سیستم قطار شهری | fa_IR | 
| dc.subject | ایستگاه مترو | fa_IR | 
| dc.subject | تهران | fa_IR | 
| dc.subject | معماری و شهرسازی | fa_IR | 
| dc.title | ارزیابی رضایتمندی شهروندان از طراحی و جانمایی ایستگاه های مترو، نمونه مطالعه: ایستگاه دانشگاه علم و صنعت خط 2 مترو تهران | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار ،  دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری، دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه هنر اسلامی تبریز، تبریز، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده معماری و شهرسازی،  دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 11 |  | 
| dc.citation.issue | 2 |  | 
| dc.citation.spage | 461 |  | 
| dc.citation.epage | 475 |  |