| dc.contributor.author | بابایی, محسن | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T06:12:56Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T06:12:56Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T06:12:56Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T06:12:56Z | |
| dc.date.issued | 2019-12-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-10-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-01-29 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-11-09 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | بابایی, محسن. (1398). ارائه مدل پارامتریک چندهدفه اصلاحشده برای اولویتبندی اهداف کلی در حملونقل درونشهری. فصلنامه مهندسی حمل و نقل, 11(2), 383-400. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6598 | |
| dc.identifier.uri | http://jte.sinaweb.net/article_79629.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297788 | |
| dc.description.abstract | <em>یکی از مهم ترین مراحل در انجام مطالعات ویا اقدامات حملونقلی، تعیین میزان اهمیت و اولویت اهداف حمل</em><em></em><em>ونقلی شهر است. به طور کلی دو نوع هدف در مطالعات حمل</em><em></em><em>ونقلی می</em><em></em><em>تواند تعریف شود: اهداف کلی و اهداف جرئی. این مقاله به دنبال ارائه روشی برای اولویت</em><em></em><em>بندی یکپارچه اهداف کلی حمل</em><em></em><em>ونقلی است، به گونه</em><em></em><em>ای که دیدگاه همه افراد (مسوولان، متصدیان و کارشناسان) مرتبط با امر حمل</em><em></em><em>ونقل در این اولویت</em><em></em><em>بندی در نظر گرفته شود. در روش ارائه شده، پس از دریافت نظر همه افراد در خصوص امتیاز و اولویت هر هدف، از روش پارامتریک وزن</em><em></em><em>دهی، به یک اولویت</em><em></em><em>بندی یکپارچه از دیدگاه همگان دست یافته می</em><em></em><em>شود. با توجه به پراکندگی امتیازهای ارائه</em><em></em><em>شده توسط افراد مختلف، ساختار غالب و مغلوبی برای هر هدف کلی نسبت به سایر اهداف کلی در نظر گرفته شده و روش بهینه</em><em></em><em>سازی چندهدفه پارامتریک به گونه</em><em></em><em>ای اصلاح شده است که این ساختار غالب و مغلوبی در اولویت اهداف موثر باشد. روش ارائه</em><em></em><em>شده برای اولویت</em><em></em><em>بندی اهداف کلی شهر مشهد نشان می</em><em></em><em>دهد که در صورت عدم لحاظ کردن پراکندگی در امتیازها (و صرفاً استفاده از مقدار میانگین امتیازها) به نتایج متفاوتی منجر خواهد شد که می</em><em></em><em>تواند با خطای تصمیم</em><em></em><em>گیری همراه باشد.</em><em> نتایج این مطالعه نشان میدهد که سه هدف کلی اولویتدار به دست آمده از دو روش وزندهی ساده و روش ارائهشده در شهر مشهد مشابه هستند، ولی اولویت چهارم به دستآمده از دو روش متفاوت هستند.</em> | fa_IR |
| dc.format.extent | 678 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسه | fa_IR |
| dc.publisher | Parseh Designers Transportation Research Institute | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه مهندسی حمل و نقل | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Quarterly Journal of Transportation Engineering | en_US |
| dc.subject | اولویتبندی | fa_IR |
| dc.subject | تصمیمگیری چندشاخصه | fa_IR |
| dc.subject | اهداف کلی حملونقل | fa_IR |
| dc.subject | روش بهینهسازی چندهدفه پارامتریک | fa_IR |
| dc.subject | مهندسی حمل و نقل | fa_IR |
| dc.title | ارائه مدل پارامتریک چندهدفه اصلاحشده برای اولویتبندی اهداف کلی در حملونقل درونشهری | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی - پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه مهندسی عمران، دانشکده مهندسی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 11 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 383 | |
| dc.citation.epage | 400 | |