نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبابایی, محسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:12:56Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:12:56Z
dc.date.available1399-07-09T06:12:56Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:12:56Z
dc.date.issued2019-12-22en_US
dc.date.issued1398-10-01fa_IR
dc.date.submitted2018-01-29en_US
dc.date.submitted1396-11-09fa_IR
dc.identifier.citationبابایی, محسن. (1398). ارائه مدل پارامتریک چندهدفه اصلاح‌شده برای اولویت‌بندی اهداف کلی در حمل‌ونقل درون‌شهری. فصلنامه مهندسی حمل و نقل, 11(2), 383-400.fa_IR
dc.identifier.issn2008-6598
dc.identifier.urihttp://jte.sinaweb.net/article_79629.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297788
dc.description.abstract<em>یکی از مهم ترین مراحل در انجام مطالعات ویا اقدامات حمل‌ونقلی، تعیین میزان اهمیت و اولویت اهداف حمل</em><em>‌</em><em>ونقلی شهر است. به طور کلی دو نوع هدف در مطالعات حمل</em><em>‌</em><em>ونقلی می</em><em>‌</em><em>تواند تعریف شود: اهداف کلی و اهداف جرئی. این مقاله به دنبال ارائه روشی برای اولویت</em><em>‌</em><em>بندی یکپارچه اهداف کلی حمل</em><em>‌</em><em>ونقلی است، به گونه</em><em>‌</em><em>ای که دیدگاه همه افراد (مسوولان، متصدیان و کارشناسان) مرتبط با امر حمل</em><em>‌</em><em>ونقل در این اولویت</em><em>‌</em><em>بندی در نظر گرفته شود. در روش ارائه شده، پس از دریافت نظر همه افراد در خصوص امتیاز و اولویت هر هدف، از روش پارامتریک وزن</em><em>‌</em><em>دهی، به یک اولویت</em><em>‌</em><em>بندی یکپارچه از دیدگاه همگان دست یافته می</em><em>‌</em><em>شود. با توجه به پراکندگی امتیازهای ارائه</em><em>‌</em><em>شده توسط افراد مختلف، ساختار غالب و مغلوبی برای هر هدف کلی نسبت به سایر اهداف کلی در نظر گرفته شده و روش بهینه</em><em>‌</em><em>سازی چندهدفه پارامتریک به گونه</em><em>‌</em><em>ای اصلاح شده است که این ساختار غالب و مغلوبی در اولویت اهداف موثر باشد. روش ارائه</em><em>‌</em><em>شده برای اولویت</em><em>‌</em><em>بندی اهداف کلی شهر مشهد نشان می</em><em>‌</em><em>دهد که در صورت عدم لحاظ کردن پراکندگی در امتیازها (و صرفاً استفاده از مقدار میانگین امتیازها) به نتایج متفاوتی منجر خواهد شد که می</em><em>‌</em><em>تواند با خطای تصمیم</em><em>‌</em><em>گیری همراه باشد.</em><em> نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که سه هدف کلی اولویت‌دار به دست آمده از دو روش وزن‌دهی ساده و روش ارائه‌شده  در شهر مشهد مشابه هستند، ولی اولویت چهارم به دست‌آمده از دو روش متفاوت هستند.</em>fa_IR
dc.format.extent678
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهfa_IR
dc.publisherParseh Designers Transportation Research Instituteen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مهندسی حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Journal of Transportation Engineeringen_US
dc.subjectاولویتبندیfa_IR
dc.subjectتصمیمگیری چندشاخصهfa_IR
dc.subjectاهداف کلی حمل‌ونقلfa_IR
dc.subjectروش بهینهسازی چندهدفه پارامتریکfa_IR
dc.subjectمهندسی حمل و نقلfa_IR
dc.titleارائه مدل پارامتریک چندهدفه اصلاح‌شده برای اولویت‌بندی اهداف کلی در حمل‌ونقل درون‌شهریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مهندسی عمران، دانشکده مهندسی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue2
dc.citation.spage383
dc.citation.epage400


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد