نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-09T06:12:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:12:44Z
dc.date.available1399-07-09T06:12:44Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:12:44Z
dc.date.issued2013-12-22en_US
dc.date.issued1392-10-01fa_IR
dc.date.submitted2013-05-04en_US
dc.date.submitted1392-02-14fa_IR
dc.identifier.citation(1392). تعیین عوارض بهینه مالکیت و عوارض استفاده از خودرو با رویکرد کمینه کردن هزینه‌های بیرونی: مطالعه موردی شهر تهران. فصلنامه مهندسی حمل و نقل, 5(2), 201-216.fa_IR
dc.identifier.issn2008-6598
dc.identifier.urihttp://jte.sinaweb.net/article_5656.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297719
dc.description.abstractرشد بی‌رویه وسایل نقلیه در چند سال اخیر باعث افزایش هزینه‌های بیرونی حمل و نقل در معابر شهری شده است. تعیین ساختار بهینه عوارض خودرو یکی از راه‌های افزایش رفاه اجتماعی و کنترل هزینه‌های بیرونی حمل و نقل است. هدف این تحقیق، تعیین بهینه عوارض مالکیت و عوارض استفاده از خودرو به نحوی است که هزینه‌های بیرونی خودروها در معابر شهری کمینه شود. هزینه بیرونی درنظر گرفته شده در این تحقیق، آلودگی هوا شامل آلاینده‌های مختلف بوده و توابع مورد استفاده در مدل بهینه‌سازی تابع انتخاب گسسته لوجیت و تابع برآورد مسافت طی شده خودرو است. داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز از طریق مراجعه به منابع کتابخآنهای و سازمآنهای مختلف حاصل شده است. براساس نتایج به دست آمده، عوارض مالکیت و استفاده از خودرو گروه‌های مختلف خودرو براساس حجم موتور، سن خودرو و توع سوخت تعیین شده است. به عنوان مثال، متوسط عوارض مالکیت خودرو خودروهای با حجم کمتر از 1400 سی‌سی با سوخت بنزینی و سن کمتر از پنج سال 66000 تومان است، در حالی که متوسط عوارض اخذ شده برای این گروه از خودروها در حال حاضر 200000 هزار ریال است. همچنین مشخص شد تغییر عوارض مالکیت خودرو بر روی میزان آلایندگی چندان اثرگذار نیست، در حالی که تغییر هزینه متغیر خودرو، میزان آلایندگی را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.fa_IR
dc.format.extent397
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهfa_IR
dc.publisherParseh Designers Transportation Research Instituteen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مهندسی حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Journal of Transportation Engineeringen_US
dc.subjectعوارض مالکیت خودروfa_IR
dc.subjectهزینه متغیر خودروfa_IR
dc.subjectهزینه‌های بیرونیfa_IR
dc.subjectانتخاب گسستهfa_IR
dc.titleتعیین عوارض بهینه مالکیت و عوارض استفاده از خودرو با رویکرد کمینه کردن هزینه‌های بیرونی: مطالعه موردی شهر تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue2
dc.citation.spage201
dc.citation.epage216


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد