| dc.contributor.author | رضائی, سجاد | fa_IR | 
| dc.contributor.author | زهرائی, سید مهدی | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T06:12:43Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T06:12:43Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T06:12:43Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T06:12:43Z |  | 
| dc.date.issued | 2017-12-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1396-10-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2015-10-21 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1394-07-29 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | رضائی, سجاد, زهرائی, سید مهدی. (1396). مدلسازی عددی کاربرد میراگر مایع تنظیم شده در برج های فرودگاهی با در نظر گرفتن اندرکنش بین سازه و میراگر. فصلنامه  مهندسی حمل و نقل, 9(2), 243-256. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2008-6598 |  | 
| dc.identifier.uri | http://jte.sinaweb.net/article_39447.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297713 |  | 
| dc.description.abstract | برای کاهش ارتعاشات سازهها در سالهای اخیر میراگرهای مایع تنظیم شده بطور وسیع استفاده گردیده است. هدف از این تحقیق بررسی عددی تاثیر میراگرهای مایع تنظیم شده در کاهش ارتعاش برجهای فرودگاهی است. این سازهها جزو اولین سازههایی میباشند که میراگرهای مایع در آنها استفاده شده است. برای مطالعه نحوه تاثیر میراگر بر روی سازه، برج فرودگاهی که ،خود با یک سازهی یک درجه آزادی ساده معادل شده است، به تنهایی و با حضور پنج نوع میراگر مختلف تحت تحریک ناشی از هفت زلزله شاخص مورد بررسی قرار گرفت. تفاوت این میراگرها در اندازه مخزن و میزان آب درون آن بود. جریان آب درون میراگرها با استفاده از معادلات جریان کمعمق مدل گردید. نتایج حاصل نشان داد، تمام میراگرهای متصل شده باعث کاهش نوسانات برج فرودگاهی گردیده است، همچنین برای جرم مساوی آب برای میراگرهای مختلف، با افزایش ابعاد مخزن و در عوض کم کردن تعداد TLDها میزان کاهش ارتعاش جانبی بیشتر میشود. کاهش تغییرمکان حداکثر با استفاده از این میراگرها با توجه به نوع میراگر مورد استفاده از 5 تا 54 درصد میزان اولیه است. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 2007 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسه | fa_IR | 
| dc.publisher | Parseh Designers Transportation Research Institute | en_US | 
| dc.relation.ispartof | فصلنامه  مهندسی حمل و نقل | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Quarterly Journal of Transportation Engineering | en_US | 
| dc.subject | کنترل ارتعاشات | fa_IR | 
| dc.subject | برج فرودگاهی | fa_IR | 
| dc.subject | میراگر مایع تنظیم شده | fa_IR | 
| dc.subject | مهندسی سازه | fa_IR | 
| dc.title | مدلسازی عددی کاربرد میراگر مایع تنظیم شده در برج های فرودگاهی با در نظر گرفتن اندرکنش بین سازه و میراگر | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | علمی - پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری، دانشکده عمران، پردیس دانشکدههای فنی، دانشگاه تهران، تهران، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استاد، دانشکده عمران، پردیس دانشکدههای فنی، دانشگاه تهران، تهران، ایران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 9 |  | 
| dc.citation.issue | 2 |  | 
| dc.citation.spage | 243 |  | 
| dc.citation.epage | 256 |  |