نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضائی, سجادfa_IR
dc.contributor.authorزهرائی, سید مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:12:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:12:43Z
dc.date.available1399-07-09T06:12:43Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:12:43Z
dc.date.issued2017-12-22en_US
dc.date.issued1396-10-01fa_IR
dc.date.submitted2015-10-21en_US
dc.date.submitted1394-07-29fa_IR
dc.identifier.citationرضائی, سجاد, زهرائی, سید مهدی. (1396). مدل‌سازی عددی کاربرد میراگر مایع تنظیم شده در برج های فرودگاهی با در نظر گرفتن اندرکنش بین سازه و میراگر. فصلنامه مهندسی حمل و نقل, 9(2), 243-256.fa_IR
dc.identifier.issn2008-6598
dc.identifier.urihttp://jte.sinaweb.net/article_39447.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297713
dc.description.abstractبرای کاهش ارتعاشات سازه‌ها در سال‌های اخیر میراگرهای مایع تنظیم شده بطور وسیع استفاده گردیده است. هدف از این تحقیق بررسی عددی تاثیر میراگرهای مایع تنظیم شده در کاهش ارتعاش برج‌های فرودگاهی است. این سازه‌ها جزو اولین سازه‌هایی می‌باشند که میراگرهای مایع در آن‌ها استفاده شده است. برای مطالعه نحوه تاثیر میراگر بر روی سازه، برج فرودگاهی که ،خود با یک سازه‌ی یک درجه آزادی ساده معادل شده است، به تنهایی و با حضور پنج نوع میراگر مختلف تحت تحریک ناشی از هفت زلزله شاخص مورد بررسی قرار گرفت. تفاوت این میراگرها در اندازه مخزن و میزان آب درون آن بود. جریان آب درون میراگرها با استفاده از معادلات جریان کم‌عمق مدل گردید. نتایج حاصل نشان داد، تمام میراگرهای متصل شده باعث کاهش نوسانات برج فرودگاهی گردیده است، هم‌چنین برای جرم مساوی آب برای میراگرهای مختلف، با افزایش ابعاد مخزن و در عوض کم کردن تعداد TLDها میزان کاهش ارتعاش جانبی بیشتر می‌شود. کاهش تغییرمکان حداکثر با استفاده از این میراگرها با توجه به نوع میراگر مورد استفاده از 5 تا 54 درصد میزان اولیه است.fa_IR
dc.format.extent2007
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهfa_IR
dc.publisherParseh Designers Transportation Research Instituteen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مهندسی حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Journal of Transportation Engineeringen_US
dc.subjectکنترل ارتعاشاتfa_IR
dc.subjectبرج فرودگاهیfa_IR
dc.subjectمیراگر مایع تنظیم شدهfa_IR
dc.subjectمهندسی سازهfa_IR
dc.titleمدل‌سازی عددی کاربرد میراگر مایع تنظیم شده در برج های فرودگاهی با در نظر گرفتن اندرکنش بین سازه و میراگرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، دانشکده عمران، پردیس دانشکده‌های فنی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، دانشکده عمران، پردیس دانشکده‌های فنی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue2
dc.citation.spage243
dc.citation.epage256


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد